söndag 26 april 2009

Lite hemlängtan...



Godmorgon!! Sitter här på morgonkvisten och smuttar på min smoothie. Recept på den är björnbär, jordgubbar, banan, youghurt, mjölk och lite honung. Mycket smarrigt!


Nu märker man att det börjar bli väldigt varmt ute... På morgonen brukar jag alltid öppna upp och lufta i lägenheten. När jag öppnar nu så är det bara så himla varm luft som kommer in i rummet så jag måste kombinera det med acn för att det ska kännas fräscht! Ingen klar kall luft här inte. Snart kommer väl speglarna börja att immas igen oxå... Så var det i sept, oktober när vi kom hit!


Jag märker nu av att jag har lite hemlängtan... Nu är det snart 8 månader sen jag var i Malmö och då var jag bara hemma på en blixtsnabb visit på 4 dagar mellan London och Dubai. Blev mycket besök och väldigt stressigt. Det är ju så skoj att va hemma och då vill man ju passa på att träffa alla nära och kära! Så varför denna hemlängtan nu då? Jo det var egentligen meningen att vi skulle komma hem till julen, vilket inte skedde. Då hade man sett fram emot det och sen så blev det inte av. Nu hade vi ställt in oss på att komma hem till juli och så kanske det inte blir förrän i slutet av augusti. Jag vet det är inte så länge mellan men det hade kännts bra att ha ett litet break i mitten av sommaren så man kommer iväg lite då det är som allra varmast här och dessutom ha lite semester för som ni vet vid detta laget så är jag ganska trött på mitt jobb som det är nu. Letar för fullt och igår sökte jag ett till. Hade varit skoj att jobba i hotell branschen här. Vet att det är jobbiga tider och så men kanske ändå skoj för att man träffar en massa folk, vilket jag gillar! Hmm vi får se hur det går men håll tummarna för mig. Gör mitt bästa!!!


Så vad är det jag ser fram emot när jag kommer hem då? Jo detta!!


Träffa min familj, sitta och grilla i trädgården, dricka vin och bara snacka en massa.

Träffa mina vänner, kunna cykla upp till stan och ta en fika med en vän!

Äta en massa karamellkungen godis!!

Andas klar frisk luft.

Titta på svensk tv.

Äta svensk mat som inte finns här, tex svensk pizza.

Promenera i skogen.

Träffa min kompis bebis som föddes i januari!

Ja och mycket annat.


Men detta har jag att se fram emot i sommar men så får vi se om det blir i juli eller august! Tills dess så ska jag fortsätta leta jobb, sola och bada! Haha


Nu är det en vecka sen jag började min diet! Inga sötsaker på en vecka alltså och vågen står nu på minus 2 kg och jag kämpar vidare och det känns kanon när man ser resultat. Nu måste jag dock börja röra mig lite mer. Får bli en strand promenad ikväll.


Ha en bra dag så hörs vi kanske senare idag.

Puss o kram


4 kommentarer:

  1. Får jag fråga en fråga? Du som har varit här lite längre än mig, saknar du några svenska prylar? Typ någon köksartikel eller liknande. För jag har fått i uppdrag att undersöka möjligheterna att importera små prylar som inte finns här men eftersom min lägenhet är utrustad med saker köpta i svea så kan jag inte direkt komma på något.
    Jo tack för att du berättade om priserna för att förnya visum, sparade mig massa pengar. Visste du förresten att stämpeln är giltig i 40dagar för europeer även om det står 30. Det informerade de mig om i "checkpointen".

    SvaraRadera
  2. Kämpa på- sverige och Malmö finns kvar:-)
    Svarar på din kommentar här i stället, det som hänt är att jag insett efter ett gräl om tillit att jag inte kan ta min kärlek för givet, att jag aldrig kan vara säker på att det är vi för alltid. Hur gärna jag vill att det ska vara så så kan jag aldrig styra hans känslor eller hans val i livet. Och för en controlfreak som mig är det en frustrerande känsla...Förstår du något av min djupa förklaring hahaha?

    SvaraRadera
  3. Hej M!
    Nä inte direkt något jag saknar när det gäller köksredskap, mycket finns ju att köpa på ikea.. Dock är mataffären där riktigt dålig. Saknar tex falukorv, glögg och pepparkakor på julen. Karamellkungen hade inte suttit fel heller! Kul att jag kunde spara dig lite pengar på visa run. Tack för tipset, hade hört det innan men man vet ju aldrig. De ändrar ju regler titt som tätt men då väntar jag till nästa v med att göra mitt nästa run, thanks och ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Jess!
    Japp förstår precis vad du menar... Var orolig att ngt hade hänt så det var skönt att det inte var det! Tack kämpar på, hemlängtan kommer ibland men jag vet ju att Kära gamla malmö finns kvar, skönt det! Låter kul med båtarna, go for it!! Många kramar till dig och ser fram emot den där drinken i sommar!

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!