fredag 17 april 2009

Gömmer oss inomhus idag...










Ja det gör vi för det är så himla varmt ute, 38 grader idag och orkar bara inte. Vill bara va inne med acn på faktiskt.


Igår dock så var vi på stranden hela dagen. Lagt upp lite bilder nu så ni kan se hur vi bor här och även en bild på vår strand. Detta är från jbr stranden som vi bor ca 5 min från. Den är jättefin men nackdelen med den är att där inte finns några solstolar och parasoll inte heller toaletter. När jag åker till stranden vill jag ha solstol! Kan inte ligga med handduk direkt på sanden. Inte skönt, dessutom läser jag och då behövs givetvis en solstol. För att få det så åker man till en strand som heter Jumeirah beach park. Det är en liten park innan stranden. Kostar 5 dirham att komma in och sen 15 dirham för en solstol så det är ok!


Så vad har hänt sen sist? Jo det har ju varit helg och det är det fortfarande, skönt! I onsdags var det lugnt. Var och gjorde vid mina naglar. Kom på att jag faktiskt inte behöver göra ordentlig manikyr varje gång utan det räcker med att de målar franskt. Det kostar hälften så mycket så där sparar jag in lite. Men nu har man ju blivit lite beroende av att ha fina naglar så... Vill man va fin så kostar det lite... När jag kom hem så städade vi här hemma lite, såg ut som.. Vi hjälptes åt och då gick det ganska fort. Jag hatar att sätta mig ner i sån röra så lika bra att ha det gjort. Tog bort madrass och så från besöket så nu är här rent och fint igen. Blev middag och Lost. Till lost mumsade vi på popcorn och cheetos. Vet ni vad det är? Finns det i Sverige? Jag tror det är från USA och har hittat det här. Typ "hårda, krispiga" ostbågar. Tom Joakim tycker om det fast han inte tycker om ost. Ja faktiskt så mycket så att han åt upp nästan hela påsen hmmmm... Lost säsong 5 är super bra. Bättre än säsong 4. Mycket om tid fram och tillbaka och det gillar jag!


Ja som sagt igår var det stranden och jag promenerade fram och tillbaka på stranden och i vattnet. Det är så skönt i vattnet nu. Fast älskling tycker givetvis fortf det är kallt!! Efter stranden så åkte vi hem och gjorde oss i ordning. Tog min bil ner till mina a salam och en bar som heter Bahri bar. Den är som från en saga! Jag lägger upp bilder på den senare här. Vi var där och såg solen gå ner sen blev det faktisk att vi stannade där. Tog några kebabspett med sås från barmenyn bara.


Sov länge imorse och låååång frukost framför tvn. Åkte och hämtade min bil sen till Geant och handlade. Ska laga spaghetti och köttfärssås idag och glömde ju givetvis den viktigaste ingrediensen, köttfärs!! Ahhh jobbigt måste åka tillbaka igen. Ser om älskling orkar göra det... Jag klarar alltså inte av att handla utan lista! Så är det bara. Så fruktanvärt tankspridd så det är inte sant... Köpte med mig hem kanelbullar från en kedja som heter Cinabon här. Tror nog det är en amerikansk kedja som allt annat. Ja det fanns inga "normala" kanelbullar som hemma i Sverige utan detta var en massa frosting och så men det var gott så... Nä som sagt nu ska vi bara gömma oss inomhus och slappa med tv, ac och cola!


Ta hand om er så hörs vi snart igen!

Puss o kram







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!