fredag 24 april 2009

Fräknar!!!

Det är sommar här hihi och vi har varit på stranden tjohoo! Så underbart varmt det är i vattnet nu. Kan ligga i hela tiden och njuta. Ja jag har solat både idag och igår och nu har jag en massa fräknar som jag tycker är sött och charmigt. Jag bryr mig inte längre om att i denna branschen jag jobbar så måste man vara vit som ett spöke för jag VILL inte det. Jag bor här i sommaren hela året och jag vill kunna njuta av sol och värme. Dessutom använder jag spf 30 så det är så! Imorgon när jag kommer till jobbet kommer du säga. Usch vad du ser brun ut, vad har du gjort? Varit på stranden? Och jag kommer svara ja det har jag och vad skönt det är! Minsann:-) Efter att ha bott i ett kallt land nästan hela mitt liv så unnar jag mig den underbara solen tack så mycket!
Lunchen intog vi idag på Pauls på walken. Smarrig nicoise sallad i skuggan!

Gårdagen var skön. Blev pool, handling och städning. När jag var och simmade i poolen så la jag märke till hur himla artiga alla är. Jag simmade i en bana liksom och en kille simmade i en annan bana på andra hållet liksom. Han sa ursäkta ursäkta att jag stör dig! Det kunde ju lika bra varit jag som störde honom. Så är det i London oxå. Alla säger sorry sorry och är väldigt artiga! På kvällen hittade jag på en egen rätt med kyckling, paprika, lök, vitlök, tacokrydda och youghurt serverat med basmati ris. Gott och nyttigt. Medans Joakim krängde en påse Doritos chips så mumsade jag på vattenmelon, vindruvor och jordgubbar!

Nu ska jag ta ett hopp in i duschen och sen klä mig. Vi ska köra till Burj Dubai området där de har nu världens största fontän och ett riktigt mysigt område som påminner om Madinat. Där ska vi ta en drink eller något! Alltså fruktdrink, jag kör ju! Time to go, ha en mysig dag och kväll!

Puss o kram från en fräknig Cat!

1 kommentar:

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!