torsdag 30 april 2009

Paraply säsong!

Från att ha bott i London i nästan ett år så vet man ju nu att där är paraply säsong heeela året runt. Generösa är de med sina paraply oxå! En morgon när jag var på väg till bussen så regnade det, som vanligt. Då kom en engelsk gentleman och erbjöd sig att vi kunde dela på hans paraply, det var vänligt. Det uppskattar man! För även om man hade en massa paraply så glömde man alltför oftast att ta med det. Det regnade inte när man gick ut men givetvis kom där alltid en liten skur så man blev blöt som en dränkt katt...


Men...

Aldrig kunde jag väl tro att här i öknen att det skulle vara paraply säsong men där hade jag fel! Varje dag är paraply säsong, precis som i London. Skillnaden är att här så skyddar man sig mot solen och inte mot regnet! Jag vägrar dock att köpa en paraply här och gå runt som en liten docka och skydda sig mot solen. No way, det är inte jag:-)


Mätt och belåten är jag nu. Har ätit 2 rågbröds mackor men kalkon, sallad och tomat till det kaffe och juice, min lunch lite sent men middag blir nog ganska sen idag. Har plockat lite hemma, diskat,tvättar och sopar! Japp ni hörde rätt. SOPAR. Vi köpte en dammsugare men den är så jävla kass och funkar inte så det får bli sopborsten. Joakim säger alltid men det är nog bäst till de här golven, jaha tycker du det?? Vad får dig att säga det? Är DU sugen på att ta dig en liten sväng med sopborsten hahaha!!! Det måste sopas ofta.. Mycket sand som kommer in... Men bra motion är det. Man kan ha lite bra musik och liksom dansa runt med kvasten, ett tips haha!


Havet har nu förvandlats till ett badkar. Oj oj oj vad varmt det är i vattnet. Skönt att bara ligga i, simma och gå runt. Faktiskt det enda man kan göra för att ligga uppe på stranden är näst intill omöjligt! Så hett så hett! Man klarar kanske 5 min på sin höjd! Det som jag inte tyckte om idag var alla dessa fiskstimm! De är överallt, blir galen. Jag har lite av en fiskfobi. Tycker inte om att se dem, inte äta dem och definitivt inte simma runt bland dem som en annan snorklare. Jag försökte flera ggr, gå runt dem, vänta lite kanske de försvinner men nej de var där de var och vägrade att flytta sig för mig. De är inte rädda för mig, tvärtom de dras till mig som en jäkla fiskmagnet!!! Fick nog av dem och gick upp och tog en frappucino på starbucks. Har ni smakat det? Bästa drycken som finns, efter rödvin då! Kallt, isigt,kaffe milkshahe liksom mmmmmmm. Läste min bok där, nu är det Hollywood wives med Jackie Collins, en klassiker. De hade inte New moon när jag skulle köpa ny så det fick bli denna. Men den är bra haha!


Jag älskar att va ledig. Jag är på så bra humör! Vill alltid va ledig!!!!

Nu ska jag maila lite sen kolla på Greys anatomi innan det är dags för valborgs kväll. Just det, jag kom ju på att man oxå bränner bål och hälsar våren välkommen. Ska jag oxå göra eller kanske inte bålet men hälsa "våren" välkommen till Dubai, det ligger bara på en 40 grader nu hihi!! Så VÄLKOMMEN VÅREN!


Puss puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!