torsdag 23 april 2009

Service på toan!

Gomorron eller gomiddag det kanske det i och för sig är nu!

Sov läänge idag. Vaknade kvart i elva!!! Herregud så länge brukar jag aldrig sova men det blev ganska sent igår kväll så. Kom nog inte i säng förrän kl två eller något så då måste man ju sova ut ju!

Vi hade en så himla kanon mysig kväll igår så det är inte sant. Bästa på länge. Tack för det min underbare pojkvän. Vi åt gott på The grand grill. Mysigt är där oxå. Det blev 200 g oxfile, medium done såklart till det champinjoner och rött, mmmm. Satt och pratade och pratade sen tog vi oss till ett stället som vi faktiskt inte varit på innan. Grosvenor house, bar 44. Shit va mysigt där var. Fattar inte att vi inte tagit oss dit innan. Ny favvo nu. Det är på 44 våningen som namnet säger. Fick 2 fåtöljer precis vid fönstret. Det var live piano musik och super goda drinkar. Jag provade en blåbärs mojito och sen blev det vodka sour. Måste berätta vad som hände på toaletten hihi. Toaletterna här i Dubai är ju jätteflotta men detta tog priset. Där stod en söt filippinska och öppnade och stängde toadörren till mig. När jag kom ut så satte hon på vattnet, gav mig handduk. Sen chitchattade hon lite med mig. Om hur kvällen hade varit, vilken fin klänning jag hade mm. Så söt hon va! Det där är ju verkligen service!

Det har blivit lite ändring igen på våra helger tillsammans. Joakim ska nu va ledig varannan helg med mig och varannan som vi hade det innan, alltså bara fredagar tillsammans. Så idag var den stackaren tvungen att gå upp men kl kvart över åtta, han har ju så nära till jobb. Jag tycker det är ganska bra. Att få lite tid för sig själv ibland. Behöver inte alla det? Sen om man ska hitta på något, typ weekend resa eller så så vet man att man har 2 helger tillsammans i månaden. Så nu har jag lite fastnat här framför datorn, ganska lätt hänt...

Idag är mina planer dessa...
Nu snart ta mig till poolen, sola och simma lite! Sen sticka och handla lite. Kylen är alldeles alldeles tom så den behöver fyllas lite! Lite städning får det bli efter det. Sen är det jag som bjuder på middag ikväll. Får se vad jag hittar på för nyttigt och gott. Myskväll i soffan låter bra ikväll.

Dieten går fortf bra, visst för utom drinkarna igår men... Vitlöksbrödet de bjöd på tog jag inget av, istället fick J 4 bitar!!! Ingen pommes. Choklad till kaffet fick oxå J. Karamellen till notan fick oxå J. Nötterna till drinkarna rörde jag inte! Små saker gör mycket. Inget godis på 5 dagar nu och jag har heller inget sug, skönt! Dock påpekades det att presenten skulle skrympas imed alkoholen igår men älskling det var faktiskt GODIS på en månad. Gå själv tillbaks nu och läs haha:-)

Nä tar nog en kopp till nu sen är det dags att börja denna dagen som ska bli väldigt skön!

Ta hand om er. Puss puss

2 kommentarer:

  1. Gud vad jag längtar utomlands när jag läser din blogg! Helt annan atmosfär och stämning. Och visst är det supermysigt att vara ute och käka med sin pojkvän - det bästa som finns! Beundrar din självdiciplin ang div sötsaker - på måndag börjar min kamp för beach 2009 (lite väl sent kan man tycka hahaha) Kraaam

    SvaraRadera
  2. Tack snäckan det blir jag glad av att höra! Din kamp... Men du behöver ju inte det!:-) Ja det är härligt att vara här i värmen men jag tycker det ser helt underbart ut på dina fina vårbilder från Malmö på din blggg! Kram kram ha en mysig kväll!

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!