torsdag 9 april 2009

Hurra hurra!

























Idag fyller Annsofi 30 år så grattis grattis min vän. Jag hoppas att detta kommer bli en minnevärd dag! För idag ska vi hitta på en massa skoj!






Det är en underbar morgon.... Solen skiner in genom mina fönster och älskling sitter ute på terassen och njuter. Jag gjorde frukost idag till oss och Annsofi fick sin present av mig. En pedikyr. Nu har jag duschat och vi ska snart bege oss. Ska köra ut på palmen och titta på den och även då givetvis Atlantis. Får se om vi parkerar där... Hmm det kostar 150 dirham bara för att parkera, helt galet!!! Men jag har hört någonstans att om man äter där så får man tillbaka det.. Ja vi får se helt enkelt. Ska försöka hitta en gratis någonstans hihi.






Efter det så har vi bokat en ökensafari. De kommer och hämtar oss kl halv 4. Ser så fram emot det för det är så himla kul! Lite läskigt när man åker i sanddynorna men det pirrar mysigt i magen.... Berättar mer om vårt äventyr senare så som sagt jag hoppas det blir en minnesvärd dag för henne på den stora dagen men det är jag säker på att det blir!






Igår så jobbade jag som vanligt. Ganska lugnt. Gick igenom mitt föredrag som jag ska hålla på lördag. Känns som det sitter men givetvis är det ju lite nervöst för en massa folk. Det ska hållas på Women association club i Deira. Kul och spännande.






Lämnade Annsofi på stranden på morgonen. Hämtade henne på eftermiddagen. Hon hade alltså varit där från halv elva till halv sex. Lite röd om nosen. Begav oss till Geant och handlade lite sen hem och gjorde oss i ordning. Blev en drink på terassen sen lagade vi tacos. Efter det tog vi en taxi till Barasti, se bilden! Där drack vi drinkar och låg på solsängar och tittade ut över palmen. Nice! Joakim och jag sa till oss själva... Vi är inte här på semester vi bor här, shit ibland kan man inte fatta det liksom! Men man får ta tillvara på tiden här....






Nu njuter jag av att vara ledig, alltid lika skönt med helg och snart är det ju påsk oxå har jag förstått, för de i Sverige alltså! Vi kommer inte fira det här... Men kanske blir det ett påskägg av älskling om jag är snäll hihi... Vi får se!






Ha det gott mina vänner!!!! Puss puss












1 kommentar:

  1. Halla Cattis,

    Jag trodde oxa att parkering pa atlantis kostade so mycket, men tydligen gor det bara det for folk som bara gar dit o tittar, gar man till en av restaurangerna eller sanctuary, sa e det helt gratis :) vi gav bilen till Valet sist! fick tillbaks den utan att betala ett ore ;)
    Randa fran Dubai :)

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!