tisdag 1 september 2009

1st day@work.

Första dagen på jobbet!


Väckarklockan ringde kl halv 8, det är tidigt det för att vara mig! In i duschen, lite kaffe sen körde J mig. Han ställer upp och kör nu när jag inte har bil. Mycket snällt av honom! Var på plats kl 9. Mycket köer måste jag säga. Många som jobbar i det området! Tog ca 45 min...


Dagen har varit jättebra, verkligen!

På förmiddagen så blev jag presenterad för en massa personer. Fixade med praktiskt såsom att jag ska få ett bankkonto, visa mm. Vi åkte iväg till foodcourten på lunchen 4 st. Ja, fast det är ramadan nu så kan man äta där för att det är en frizon, bra det! Det blev en ceasar sallad för mig.


Tillbaka vid 13 och då var det helt plötsligt bara 2 timmar kvar av arbetsdagen... Time flies! På eftermiddagen gick vi igenom lite andra saker. Tjejen som jag ska ta över för har varit så gullig och fixat med en massa mappar om vad som är vad, lathundar mm. Sånt är ju kanon. Det är verkligen skönt att jag ska vara med henne en månad för det är mycket att komma in i!


Det känns verkligen kanon och arbetsuppgifterna verkar super roliga!

Jag fick skjuss till MoE av henne sen gick jag sista biten hem. Var faktiskt alldeles slut när jag kom hem och är det fortfarande! Mycket nytt att ta in.


Det blev en simtur i poolen, en dusch och nu väntar jag på att buffen på hotellet ska öppna, kl 19. Väntar på J med. Han är iväg på mallet och ska fixa med ett abonnemang. Han har köpt en ny telefon, en blackberry! Vad bra, då behöver vi ju inte om slåss om datorn på kvällarna. Då kan jag ha denna och så kan han sitta med den haha!


Efter maten blir det nog bara ryggläge och lite läsande. Är som sagt trött och ska ju upp tidigt imorgon, lite tidigare faktiskt. Imorgon blir det kl 7! Uppe med tuppen hihi!


Ha nu en skön tisdagskväll för det ska jag ha!

Puss C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!