söndag 13 september 2009

Nostalgi... Skottland förra sommaren!

Vår resa till Skottland!

Är lite rastlös... Har läst, inget på tv så jag tänkte bjuda på lite bilder från Skottland. Vi bilade förra sommaren då vi bodde i England till detta underbara land där jag LÄTT skulle kunna tänka mig att bosätta mig.. Så vackert och grönt!


Färden började i London. Vi körde i ett sträck till Edinburgh. Spökstaden där vi tog in på ett hotell. Såg slottet, var på whiskyprovning, sightseeing mm. Vidare åkte vi till Loch Ness, där sjöodjuret bor. Underbart vackert där likaså. På vägen dit stannade vi i St Andrews för att se de kända golfbanan. Världens mest anrika. Där åt vi lunch i klubbhuset och vi köpte varsen likadan stickad tröja. Jag fick en blå, J fick en grön!


Efter Loch Ness blev det biltur ner till Glasgow. Inte att jämföra med Edinburgh dock. Vägen dit var det vackraste. Vi avslutade vår lilla tripp i Blackpool för att gå på tivoli! Hade jättekul på hela resan. Vi var där mitt i sommaren. Fast.. Det var bara 11 grader och regnade. Det är ju något man kan tänka på nu när man sitter i 40 graders hetta haha! Jaja här kommer iaf lite bilder från vår road trip i Skottland 2008!





Har precis varit på whiskyprovning. J provar en till för säkerhets skull haha!

Det regnar det en del och är ganska kallt mitt i sommaren! Katedralen i bakgrunden.


Utsikt från slottet.


Tittar upp på slottet!




Jag sover i vår sagosäng i spökstaden Edinburgh.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!