fredag 25 september 2009

Jumeirah Beach Park.


Välkomna till vår "strandpark" här i Dubai. Denna ligger i Jumeirah som man kan förstå på namnet. Det finns även fler att besöka. Tex Mamzar som ligger i mellan Dubai och grannemiratet Sharjah. Det var alldeles fullt ute på gatan med bilar. Svårt att hitta parkeringsplastser. Dock hade vi tur och hittade en längst bort... Gratis att parkera så himla bra! Det är ofta det är gratis att parkera här till skillnad mot Sverige där det kostar överallt och sjuka summor såsom 15 kr i timmen eller något! Hoppas det förblir såhär här... På de ställena där det kostar så är det mycket litet. Kanske sådär en 2 kr i timmen. Ok liksom!



Här är ingången. Mysigt med massa grönt och trä. Här sitter man och äter lunch och tittar ut över persisika viken! Det låter något va, Persiska viken? Låter som värsta krigszonen tycker jag men det är ju faktiskt det havet vi badar i. Persiska viken!


Kristallklart vatten. Detta är taget mitt på stranden. Jag promenerade lite längre bort och var nästan helt ensam. Satt i vattenbrynet och passade på att peela kroppen med sand. Bra och billigt!! Ibland behövs inte dyra produkter:-)


Det var väldigt varmt idag så då måste man smörja in sig ordentligt! Blev oxå påmind via sms av Marie att det var viktigt:-) Haha vännen, tack för tipset! Ser ni? Det är spf 40!!! Jag råkade ta fel i affären.. Det är lite väl mycket.. Problemet är att krämen är alldeles för tjock så man blir alldeles vit överallt. Absorberas inte... Men skyddar bra, det är ju det viktigaste eller hur? Inte att det ska se bra ut:-)


Då var man redo för att njuta en dag på stranden. Det som behövs för att jag ska bli mycket nöjd.
Haft en mycket skön dag. Nu väntar en lika skön kväll. Den ska spenderas framför tvn med morgonrocken, thai mat och diverse onyttigheter;-)
Önskar er en mysig fredag!!!
C






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!