torsdag 24 september 2009

Blodprov.

Nu närmar det sig...

Mitt resident visa är snart klart, jippie! Never again visa runs...

Idag fick jag veta av Hr tjejen på jobb att jag skulle iväg till en klinik och göra de obligatoriska blodprover mm som man måste göra här för att bli en riktig resident! Det gick ganska fort. Ett blodprov där de kollar så att man inte har HIV, Hepatit mm. De röntgar även lungorna. Har man något konstigt så är det bara ut ur landet som gäller..Så nu hoppas vi bara att jag är helt frisk! Ska hämta resultaten på lördag morgon...


Fick hoppa över en hotellvisning pga detta idag men hann med en på Holiday inn. Där blev vi även bjudna på lunch igen, vilken lyx man har:-)


Var redan klar vid tre på kliniken så J hämtade upp mig där. Vi körde till Ajman. Ni vet det där andra emiratet där de har spritaffären:-) Köpte 2 bag in box, rött och vitt. Kostade endast 130 dhs alltså ca 260 sek. Billigt måste man säga! Ni som bor här och inte vet var det ligger så är det mellan Kempinski hotellet och beach hotellet!


Köpte med oss hem lite sushi som vi ska ha ikväll. Mys med vin och sushi ikväll. Nu sitter jag och smaskar på oliver och ett glas... vitt:-) Snart börjar Emmy awards då jag kommer sitta som klistrad framför tvn!


Igår kom vi på att vi kan ju också kolla på tv 3 på internet!!! Tjohoo!

SVENSKA HOLLYWOODFRUAR säger jag bara, så jävla bra det är. Såg båda avsnitten igår och ANNA ANKA var så jäkla cool hahaha!!!


Nu är det dags för helg igen... ! Planer- stranden, bio o se INGLORIOUS BASTARDS har väntat och längtat efter den och idag har den premiär här, äntligen! Har den haft premiär i Sverige redan??


Dubaibor- Ha en trevlig helg!!! Ni andra- Ha en mysig torsdag kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!