tisdag 8 september 2009

Annons!



Hej kära läsare!


Blev ingen blogg igår, hann inte riktigt... Var på jobbet sen gymmet, poolen.. Åkte iväg till Mall of emirates för att ta foto till mig, 8 st skulle det vara till mitt resident visa! Åt där sen iväg på en visning i en villa. De hyrde ut ett rum. Det lät jättebra i annonsen och alla villorna såg lyxiga och fina ut.. Hade STORA förväntningar, dock är det lätt iaf för mig att få det här... Det var det värsta äckliga skitet vi sett!!! Så jävla skabbigt, ett skämt! Stanken... Åh jag kan inte ens förklara det. FY FAN.


Beslutade oss iaf för att själv lägga upp en annons på den hemsidan där vi söker. Skrev det vi ville ha, vår budget, inga jäkla comissions till agenter osv osv. Skrev att vi ville ha möblerat, pool och gym i marinan. En kille ringde mig idag och vi bestämde visning ikväll halv nio. Först åkte vi och åt sushi nere vid JBR. Det var en byggnad här i marinan som heter Marina view towers. Se bilden. Jättefint verkligen och en balkong med fin marina utsikt, 4 e våningen och en studio. Vi VILL ha den. Äntligen har vi hittat något som passar oss för tillfället. Inga jobbiga kontrakt, inga depositioner, inga comissions. Så vi har bestämt oss nu för att ta den! Nu måste vi bara få den också!!! Kan inte ta den förrän månadsskiftet så hoppas verkligen att de går med på att vänta tills dess! Håll nu tummarna för oss!


Har glömt att nämna att i söndags så var det exakt ett år sen vi kom hit! ETT ÅR. Det har hänt massor och tiden har verkligen flygit iväg! Inte klokt. Nu känner man sig ju hemma här. Människan vänjer sig snabbt.


Hur har ni det? Märker att det blir mindre och mindre mail i min inkorg. NI läser vad jag har för mig härnere men jag vill ju veta vad ni har för er i era liv ju!!!


Nu är jag nyduschad och sitter här med hotell morgonrocken. Ska mycket snart krypa ner och läsa Carolina Gynnings egogirl, den är jättebra. Har velat läsa den ett bra tag och när jag såg den på jobbets "bibbla" så lånde jag den direkt! Man är ganska trött om kvällarna nu. Även om jag slutar kl 15 nu på ramadan så är det MYCKET nytt att ta in i lilla huvudet hihi! Går upp 7 varje morgon och det är man ju inte van vid.... Tar ett tag innan man vänjer sig kan jag tänka. Dock är det mycket lättare att komma upp när solen skiner utanför fönstret måste jag säga! Dessutom är det KUL att gå till jobbet,


Sov sött alla!

Love C

1 kommentar:

  1. Skoj att ni har hittat ett bra boende så jag håller tummarna för att ni ska få den. Då blir vi grannar nästan också :)
    Kram kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!