lördag 26 september 2009

Medical certificate.

Idag har ju också varit en ledig dag, skönt. Efter frukosten så åkte vi iväg skulle på lite ärenden. Först och främst bort till kliniken där jag tog blodprov och fick lungorna röntgade. Jag var frisk! Så bra:-) Fick med mig massa papper med stämplar som vanligt. Stämplar härnere är värt lika mycket som guld hahaha. Iaf så stod det på ett papper Medical certificate. Free from Infectious diseases! Så imorgon lämnar jag resultaten till tjejen på jobb som sköter mitt visa ärende och så är vi ett steg närmare visat!


Efter kliniken så skulle vi titta på några hus. J rättaresagt och jag hängde på. Letade efter ett område som heter Victory heights och som är ett nybygge, som allt annat:-) Körde runt runt kändes det som och körde då förbi denna byggnaden som jag passade på att fota. Det är en sportsarena som ska ha allt inom sport. Golf, fotboll mm. I närheten håller de förresten på att bygga vår lägenhet. Jaja till slut efter en massa villovägar så körde vi till nästa villa som låg i Arabian ranches. En villa på 16 miljoner kr! Jo visst, fint men hade jag bott där så hade det sett helt annorlunda ut. Där var så mörkt, inga öppna ytor och sååå stökigt!!





Efter visningen så åkte vi förbi "vår byggnad" nere i Marinan. Ville se hur det såg ut när det var ljust ute med. Vi kommer garanterat trivas kanon där. Bilden nedan är på poolområdet,mys mys! Där kommer man nog spendera mycket tid!



Och så ingången nedan. Mycket bra är att i huset så finns nagelsalong, vanlig salong, frisör mm. Längst ner så finns även en supermarket och ett cafe!



Avslutade med lunch på JBR walken. Le quotidien. Där har de mycket smarriga sallader, smörgåsar, omeletter mm. Det bästa är det nybakade, organic brödet man får till! Jag valde omelett med ost och champinjoner. Mysigt med havsutsikt med:-)



Nu hemma. J är uppe vid poolen men jag orkar verkligen inte med värmen idag. Vet inte vad som har hänt men nu har det börjat bli så himla jobbigt varmt igen. Det ska ju gå ut andra hållet ju! Förra helgen var ju perfekt väder! Man blir helt slut när man är ute. Så nu känner jag att jag ska ta en liten eftermiddagslur...




Kram C





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!