fredag 18 september 2009

La Cucina.



















Gårdagen gick i italiensk tema, alltså god italiensk restaurang på Mariott i Green community som ligger lite utanför staden. Det var lugnt och mysigt där. På bilden så är det det runda som går ut där restaurangen ligger. La cucina heter den. De hade underbar mat!


J tog pizza som var jättegod. Jag tog först carpaccio med olivolja och parmesan sen linguine med räkor och pesto. Vi delade en kladdkaka med grädde och chokladsås till desserten. Lite rött till det, smarrigt! Dock blev jag väldigt illamående efter ett tag efter all maten jag stoppat i mig... Var lite kass första halvan av dagen idag men nu känns det bra! Så kan det gå när man inte är van vid massa kolhydrater såsom pasta mm. Delikat bröd fick vi också till!! Så ja lite mycket av det goda kanske:-) Tack älskling för den mysiga kvällen!


Fick en röd ros och ett fint kort av J. Tydligen så den presenten han skulle köpa till mig gick inte att köpa. Då man endast kunde beställa den? Jaha... Väntar nyfiket på vad det kan vara! Jag hade köpt lite småsaker till J såsom duschgel, choklad och ett par flipflops. Havayana till han med. Han har ju inte använt det men nu har han inget val!!!


Hela dagen har vi spenderat vid poolen. Måste bättra på brännan känner jag. Imorse när vi vaknade så tänkte vi åka till Sheraton. Men det är inte så kul när man inte kan röka, äta lunch eller dricka något när man är där... Får vänta till eiden! Så är det med allt nu under ramadan men snart är den slut tack o lov! Det känns av mer på helger då man ju är ledig och vill kunna hitta på saker, vilket inte går. Funkar liksom inte att inte kunna ens dricka nu i denna värme. Men men snart är det Eid tjoho!


Nu lite slappande med kaffe och kanske får man smaka ett chokladhjärta av min älskling haha. Sen duschen. Äter buffen ikväll sen ska vi iväg och träffa min kära skånska vän som är back i Dubai och hennes pojkvän. Lite drinks på ett mysigt ställe, blir trevligt!!!


Kram C


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!