lördag 5 september 2009

Kundservice i Dubai.

Marinan.

En fontän och skyskrapor!


Butter chicken på rupee room.


Dubaibor! Köp denna om ni inte redan har den... Halva priset på maträtter.



Sitter här och väntar på roomservice. Ceasar sallad, lunch så passar på att blogga lite. J är iväg o köper Mc Donalds mat till honom, smarrigt. Inget jag kan äta dock men han kan ju!


Var en mysig kväll igår på Rupee room i marinan. Mycket god mat och god jordgubbsshake. Härlig utsikt där man sitter o ok pris pga entertainer guiden som ni ser på bilden. Den gillar vi! Där är hur många halva priset kuponger som helst. Den räcker i ett år från jan till dec. Man hinner INTE äta upp alla kuponger, inte ens i närheten. Dock tjänar man in priset av den på typ en, två restaurangbesök. Så alla ni som bor här, köp den! Även om man köper den nu så tjänar man som sagt in på det!


Kollade film på kvällen. De visade Drömmarnas horisont med Tom Cruise och Nicole Kidman på tv. Den är såååå bra!


Vaknade ganska tidigt imorse och var nere till frukosten. Sen såg vi lite tecknat film på tv haha, mysigt på en lördagsmorgon. Ungefär samma schema idag med pool och gym.


Tänkte berätta för er om ett samtal jag har haft idag med en uthyrningsfirma för shortstay lägenheter som jag berättade för er att jag sett tidigare! Mailade till dem igår att vi var intresserade av en lägenhet men gärna ville se den innan. Fick svar att jag skulle ringa dem idag så gjorde det idag kl 10 på morgonen. Pratade med en telefonist som skulle meddela den här personen och hon skulle ringa tillbaka om 5 till 10 min. Det gjorde hon inte så jag ringde efter en timme. Jodå det funkade m visning idag hon skulle ringa tillbaka innan 13. Det gjorde hon inte. Jag ringde tillbaka. Ok sa hon, ja det är lugnt. Jag ringer tillbaka igen efter 5 min. Efter 45 min ringer hon tillbaka och säger att NÄ det går inte att med visning idag... Nähä? Varför undrar man när hon redan lovat detta? Nä tydligen hade personen åkt hem jaha. Man börjar bli ganska irriterad nu... Då säger hon att vi kan titta imorgon. Ja på kvällen säger jag, då båda jobbar. Nä det GÅR inte. Bara innan kl 15!!!! Amen hallå! Hur kan de va så oflexibla, vill de hyra ut eller inte liksom? Jaaa efter ca 5 mer samtal och confirmations så går det imorgon kl 13 då J kan se den och så får han fota den till mig.


Jag har alltså inte möjlighet att se den live då det inte går att visa den efter kl 15. Så är det här i Dubai. Det finns INGEN SOM HELST KUNDERVICE ATT RÄKNA MED. De är så jävla kassa på detta och skulle behöva ALL träning. För det första så säger man inte att något går bra innan man ens vet för att sen göra kunden besviken mm mm. Dåligt är vad det är. Ja de har mycket att lära....


Nu kom min ceasarsallad så nu är det dags för lunch!


Kram C





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!