fredag 4 september 2009

Gym och pool.

Här cyklas det...

Samtidigt som jag kollar på punkd med Ashton Kutcher


Såhär ser gymmet ut.



J i poolen.


Jag läser.



Ledig dag idag, skönt det!

Vaknade först vid 7!!! Kanske inte så konstigt då vi somnade ganska tidigt igår! Sov iaf vidare till nio. Hade ställt klockan för att vi ville gå ner till frukosten som stänger kl 10. Jag tog inget av den frukosten som stod framme bara kaffe och juice.. Varför? Jo för att det enda som finns där är flingor och mackor, vilket jag försöker undvika. Det som är bra är att man kan beställa. Så beställde en ost omelett. 10 dirham men det kan det vara värt på helgen. På vardagarna äter vi inte där då blir det bara snabbkaffe och en yoghurt snabbt innan man ska iväg, på rummet alltså. Det var mys och sitta där och äta. Båda är lediga.


Sen gick vi upp på taket. Jag till gymmet och J lade sig i poolen. Det är ganska ok att träna när man har ett roligt program att titta på. Att sen hoppa rakt ut i poolen är också skönt. Vid 14 fick jag nog av poolen så ner till rummet. Har plockat ihop smuts tvätt som jag ska lämna till filippinaren därnere. Hennes familj tvättar och tar betalt för det. Bra för dem och bra för oss då vi ju inte har tillgång till en tvättmaskin för tillfället!


Ska nu sätta mig o fylla i en ansökan till HSBC banken där jag ska ha mitt lönekonto. En stor broschyr och massa info att fylla i....


Igår blev en myskväll...Tog ett glas vin sen kom J hem ganska sent så bestämde oss för att bara vara hemma. Beställde pizza från round table pizza!!! Jag vet pizza är INTE bra men en dag i veckan får man.. Och jag hade bara ätit en fattig sallad på lunchen på Burger king när alla andra tog hanburgare så det så! Dessutom cyklade jag nog bort det idag i 40 minuter!! Kollade en GAMMAL film från 80 talet med Cosby haha.. Sen hade vi laddat ner en ljudbok. Den tredje boken från Twilight sagan. Tror jag lyssnade på den i 10 minuter sen somnade båda!! Kanske klockan elva eller något!!


Idag ska vi ner till marina walken och äta på en indisk jättegod restaurang, som faktiskt är den som vi hittat här som har bäst indisk mat. Dessutom är den billig för den har inte sprit tillstånd. MEN super goda shaker typ banana colada mm. Strosat runt lite där. Det är mysigt om kvällarna därnere med båtarna och skylinen från alla skyskrapor. Kanske bio efter det. Får se!


Jag har förresten hittat en jättebra sida med lägenheter som de hyr ut på korttid. Där man slipper allt sånt med att fixa el mm då vi ju inte har resident visa. Där var 2 som låg på vår budget. Ligger i Greens. Ett mysigt område som är väldigt grönt, därav namnet haha. Jag har iaf gjort en förfrågan på dem och vi vill gärna komma och kolla först innan vi tar det. Det är liksom en sån sida där man bokar och betalar direkt med kreditkort. Som man gör när man bokar hotell liksom!


Nä nu ska jag fördjupa mig i en bankbroschyr!


Ha en härlig fredag.


Kram C








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!