onsdag 16 september 2009

Reklamfilm!



Hej mina läsare!

Måste berätta för er om en kul grej. Min kära pojkvän J har gått och blivit med i en modellagentur. Så nu är han både mäklare och modell, inte fel hihi:-)


De ringde därifrån idag och han ska på ett jobb imorgon. Göra reklamfilm nere i Madinat för något Visa kort eller vad det var. Skoj! Han har ju möjligt till detta nu när han har ett så flexibelt jobb. Jag är såklart jättestolt över honom och tror givetvis att han ska bli en stjärna nu:-)Det kommer han säkert!!! Vi får se hur det går imorgon, spännande. Lite nervös är han allt. Något sånt har han ju aldrig gjort förr! Visst är han fin på bilden, min J!


What else? Jobbet som vanligt. Kom lite försent imorse då vi letade efter en bensinmack... Kom HELT JÄVLA FEL och blev stående i en massa köer. Morgontrafiken i Dubai är inte nådig.. Kommer man lite fel så är det kört. När vi sen väl var ute på motorvägen så kröp vi fram i 20 kn i timmen på en väg som annars är 120. Man blir ganska irriterad och retar upp sig. Det enda som funkar är att försöka att tänka på något annat än att man bara står still... På jobbet gick vi igenom ett system. Det kändes bra och strax var det lunch. Vi åkte till foodcourten som vanligt där det blev kyckling satay som var supersmarrig! Tillbaka till jobbet och sen var det bara 2 timmar kvar. Dagarna springer iväg nu när det är ramadan men snart är det slut på ramadan och återgår man till vanliga tider.


Nu efter helgen är det EID. En semester som alla har efter ramadan då allt börjar återgå till det normala igen. Då är man ledig. Skönt! Vet dock inte än när det blir då det är månen som bestämmer det. Tror kanske det blir sön och mån så då är man ledig fre, lör, sön och mån. Lite långhelg! Det kommer en eid till faktiskt. Tror det är i oktober eller november. Varför man har den vet jag inte men tids nog vet jag nog. Ledig är man iaf!


Efter jobbet så var jag en runda till gymmet. Sen några längder i poolen. Solen höll på att gå ner och jag var alldeles ensam där. Så skönt. Jag insöp varje sekund. De ropade ut bönen. Det var dags för iftar. Härlig, annorlunda, exotisk känsla!


Ner och duschade och nu har vi ätit av iftar buffen nere i restaurangen. Gott och jag är nu proppmätt. Inga kolhydrater om vanligt... Där ligger ett Marabou mjölkchoklad framför mig nu och jag är så sugen! J har redan tagit några rader. Jag har varnat han att hälften är mitt och om han rör det så får han minsann köra ända bort till IKEA och köpa ett nytt till mig. Till det är min dag i veckan att äta choklad. Vissa kan minsann göra det varje dag men det är inte mitt problem:-)


Var väldigt utvilad idag då jag somnade redan halv tio igårkväll! Var jättetrött. Vaknade imorse 20 min innan klockan ringde och då är det inte lönt att somna om. Jag har hört att det är ens inbyggda klocka, så vaknar man då så är man utvilad. Somnar man om så blir man bara mer trött, det stämmer va, någon som vet? Låg och kollade nyhetskanalen på morgonen det är så mysigt... Sen stoppade jag i mig en vitamintablett så jag vet inte om det är därför jag är så pigg idag! Kan va vitamintabletten faktiskt, de är mycket bra:-)


Nä nu har jag babblat på hur mycket som helst. Dags att ta på morgonrocken och kolla om där är någon film eller läsa lite. Måste ju vara utvilad till imorgon då det är dags för jubileum hihi:-)


Ha en bra onsdagskväll mina vänner!!!

Love C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!