torsdag 3 september 2009

Helg!

Hej mina solstrålar!


Kl är halv fem och jag är hemma. Slutar ju tre nu på ramadan. Det innebär att det är helg, tjohoo! Visst är det så att när man jobbar så uppskattar man helgen mycket mycket mer. När man inte jobbar så flyter liksom dagarna ihop och det spelar ingen roll om det är måndag eller lördag! Skönt är det iaf. Får se vad som händer denna helg. Blir säkert lite sol och bad, bio och annat roligt.


Såg nu att jag har skrivit 230 inlägg! Det är mycket. Har bloggat sen i februari och detta har blivit lite av en drog för mig, en bra drog. Något man vill göra, tycker är roligt och så kul att ha sen måste jag säga! 230 sidor, det är ju som en bok nästan! Hoppas ni också tycker det är lika kul att läsa!


Så jobbveckan, har ju bara varit 3 dagar, har iaf varit jättebra. Jag tycker verkligen det känns kanon. Välorganiserat, gulliga människor och trevlig miljö. Håller ju på att lära mig jobbet och det är en hel del. Vi går igenom fakturering, förberedning inför kurser såsom hotellbokning, catering, träningslokaler, visa mm mm. Det är tur att jag har en månad att gå bredvid. Det är bara män där så jag kommer vara den enda tjejen. Gör inget för mig, tycker män är lätta att ha att göra med! Lite skillnad är det dock från kosmetik branschen då FLERTALET var kvinnor! Och någon man men då var han ofta homosexuell!


Bra känns det iaf och det tycker jag är skönt. Det jag nu känner är att jag faktiskt nästan måste ha en bil. Nu kör mig Joakim om morgonen men det är en stooorr omväg för honom så blir ju jobbigt för honom i längden. Tjejen jag går bredvid kör mig in till Dubai och sen tar jag taxi till hotellet. Det är jättesnällt men så kan jag ju inte ha det. Måste fixa en bil så är det bara. Sen är det skönt att ha bil härnere då det inte direkt är någon promenad stad, Dubai. Allt är gjort för bilar känns det som!


Vad mer, jo vi har tittat på en del lägenheter. Hittade en fin i ett hus som ligger på vår budget. Dock är det lite svårt för tillfället när inte någon av oss har resident visa än, dröjer ett litet tag. Har man inte det så kan man inte beställa el, tv, internet mm och det är ju katastrof det måste man ju bara ha! Så det får bli någon annan lösning fram till det att vi har fått det. Allt är mycket mer komplicerat här. Det är inte att bara betala hyran en gång i månaden utan allt ska helst betalas på en gång. Dessutom måste man betala dep och avgift till mäklarbyrån på flera flera tusen...... Drygt är vad det är och så så komplicerat....


Nu ska jag ta mig en dusch! Önskar er en trevlig helg ni som är här i Dubai er andra en mysig torsdag!


Love C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!