lördag 19 september 2009

Månkomitten!

Här är ett litet utdrag från Gulfnews idag...



Moon-sighting committee to hold meeting on Saturday evening
WAM Published: September 18, 2009, 18:24


Abu Dhabi: The UAE moon-sighting committee will meet on Saturday, September 19, to examine the data collected by moon-sighting experts to announce the first day of Shawwal.
Chaired by Dr Hadef Jua'an Al Daheri, Minister of Justice, the panel will examine at the Judiciary Department Abu Dhabi, the findings of crescent monitoring for the month of Shawwal to declare the first day of Eid Al Fitr.

Så kanske kommer Eiden imorgon, lets hope so!


Jag håller på att fixa min bloggsida nu. Är lite trött på layouten som den ser ut nu. MEN den är bara halvfärdig. Det är J som fixar och vi hann inte mer än detta. Men snart så kommer det förhoppningsvis se lite bättre ut:-)


Imorse när jag vaknade så var jag så himla sugen på en riktigt god frukost. Ni vet nybakat bröd. Marmelad, ost, färskpressad juice och nybryggt kaffe! Det kan vi inte få här men OM 3 veckor så kommer en helgmorgon se ut såhär för mig...

En simtur i poolen. Promenad ner till JBR för att köpa nybakat bröd. Promenad hem för att sen äta ute på balkongen. Åh vad mysigt det ska bli! Längtar så!!!


Vi har hittat ett supermysigt ställe här. På Atlantis ute på palmen. Det heter Nasimi. Man sitter på puffar på stranden, facklor a la Thailand. Samtidigt som man ser Dubais skyline. Dessutom har de Happy hour från kl 21-23. Halva priset på alla drinkar. Var där igår med Marie och hennes pojkvän. De har varit där en del för att de bor på Palmen. Vi hade en jättetrevlig kväll. Kom hem vid 01. Då var det full fart på hotellet. Frisören var full av folk som klippte sig, supermarkete var öppen! Jaha ja... De blir såklart nattdjur på ramadan... Då är det ju fritt fram att äta och dricka och röka!! På dagarna är det nog mest sova för dem som gäller haha!!


Nu ska jag gå igenom saker jag tagit med mig från jobbet. Läsa igenom, renskriva o så! Ikväll blir det bio och ett besök på en av mina favvoställen här som heter Pauls. Världens godaste sallader har de där:-)


Ha en fortsatt bra helg alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!