måndag 21 september 2009

Spiralblock i Dubai???



Varit en skön, ledig dag idag. Vaknade tidigt som vanligt! Vet inte vad som hänt med oss men vi vaknar med tuppen nästan varje dag nuförtiden. Börjar bli äldre? 8 imorse, lite tvtittande sen ner på frukosten för att sätta i oss en god frukost bestående av vattenmelon, omelett, kaffe och juice! Upp till gymmet för min del och cyklade där en 40 min. Sen solbadande och läsande. J jobbade lite på rummet.


Tänkte tipsa er om det här schampot på bilden, tresemme heter det. Jag har använt Kerastase och det är ju super men skitdyrt dock. Detta är också ett jättebra alternativ men inte lika dyrt! Kostar härnere 17 dirhams alltså ca 35 kr! Mycket bättre än alla de här loreal och allt vad det är. So try it, very good!


Var nere på jbr och Noodle room för en sen lunch, tidig middag! De har verkligen outstanding mat för bra pris. Finns även med i entertainer guiden så ännu bättre! Delade på två olika rätter. Kyckling med cashewnuts och massa annat. Provade även crispy duck. Är inte så glad för anka men gladare för när det är crispy:-) Den var INTE crispy och ankan var det, usch! Istället för ris valde jag crispy spenat med sesam frön och den var minsann krispig. Jättegott alltihopa! Tänkte ta en liten promenix på walken men då solen låg på gick vi tillbaka. Visst det har blivit mycket bättre väder och vi satt tom ute på lunchen men att gå en promenad mitt i solen pallar man dock inte. Inte än iaf, men snart så!


Inhandlade lite saker på lulu inför veckan såsom då bla schampot. Jag skulle också köpa mig ett block att renskriva lite saker från jobb i. Då upptäcker jag att det är nästintill omöjligt att hitta ett spiralblock här som går till sidan liksom. Letade och letade men fick köpa mig ett litet block som en bok... Konstigt, varför har de inte det??? Men vissa saker är svåra att hitta här så är det bara. Som tex knäckformar som jag letade efter som en galning förra året!


Som ni vet så kan ju jag vara lite tankspridd... Tänkte berätta om en liten incident från igår haha Skulle åka till hotellet och vi var klara och skulle bara gå ut genom dörren då jag inser att min högersko är borta. Letar som galningar under sängen, låg på marken och sökte överallt haha. Vet ni var jag hittade den?? Bland mina underkläder!!! Hur fan är det möjligt liksom hahaha. Jag hade då rivit ut allt från lådan då jag hade letat efter min andra bikini när jag sen la tillbaka underkläderna så fick skon hänga med! Så kan det gå:-))


Nu är det lite skvaller tidning som gäller sen renskrivning i min nya fina bok med mina nya rosa understrykningspenna:-) Kvällen ska spenderas med filmer! Se om vi hittar någon bland alla filmkanaler som inte visar något vettigt! Vill ha vill ha svensk tv härnere, måste fixa det när vi flyttat! J har förklarat lite hur det går till och det kan ju inte vara så stort, vi får väl se:-)


Vi hörs senare!!!

Kram kram Cat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!