onsdag 9 september 2009

Morgontrafik.

Här börjar lite köer...

Marinan från Sheikh zayed road, det vita huset är View towers. Visningen igår.


Blå himmel o höga hus!


Hej på er!

Tänkte bara visa lite hur det kan se ut på min morgonfärd till jobbet. Går dock ganska snabbt att komma dit. Ca 25 min härifrån!


Vi FICK LÄGENHETEN!!!

Till 99% iaf... Man vet ju aldrig här. J ringde honom idag och sa att vi vill ha den men inte kan flytta in förrän i månadsskiftet. Han sa no problems no problems så vi hoppas ju på att han håller det. Jag menar vem kan bara flytta in nästa dag när man tittat på en lägenhet. Det är ju mycket som ska fixas. El, tv, internet och så. De måste oxå köpa garderober till oss för det fanns inte haha. Tur att jag såg det. J hade inte ens tänkt på det. Jaja så är det! Vi kvinnor är nog lite mer uppmärksamma på sånt eller. Kan ju va fint att kunna hänga in lite kläder och sådär!


Det är VARMT här nu... Längtar mot vintern. Om ca en månad börjar vädret bli väldigt bra här och håller sig så ett halvår! Idag i bilen visade temp mitt på dagen på 50 grader!!!! Jag hade leggings och höll på att svettas ihjäl om benen. Hade kort kjol och då måste man ju ha leggings annars är det lite väl utmanande här och speciellt nu på ramadan.


Vi har precis ätit iftar.

Det är alldeles fullt härnere i restaurangen då. Folk sitter med typ 3-4 tallrikar. De är hungriga som vargar. Inte så konstigt kanske när man fastat hela dagen och får mat först när solen går ner vid halv 7! Respekt till dem verkligen.


Var hemma vid halv fem idag och då gick vi upp på taket och gymmade och poolade lite. Idag ska vi inte flänga runt någonstans utan bara vara här. Mysbyxorna är på och nu är ska jag se om det går någon bra film.


Vad ska ni göra?


Kram C




1 kommentar:

  1. Jag saknar dig med vännen. Väldigt mycket. Ett stort grattis till lgh - nu faller allt äntligen på plats! Finns där ett extra rum kvar till mig & Tobbe när vi kommer på besök kanske? ;-)
    Idag händer inte mkt - ska kolla på fotbollen & äta räkgryta med min man:-)
    Massor av kramar Jess

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!