lördag 8 augusti 2009

Underbara första dag!

Vackra Skåne.
På väg till Kämpinge strandbad, mamma redo med badstolar.

Jag o min lilla mamma.


La familia i trädgården med lite champagne som fördrink!

Pannacotta till efterrätt, min favorit. Glömde fota oxfilen som också är en favvo!

Vänner!
Jag har haft en sån underbar dag så det är inte sant! Kärlek rakt från hjärtat. Detta behövde jag efter en tuff gårdag. Verkligen!


Morgonen intogs först med prat med älskling. Sen var det äggröra, kaffe och juice till frukost. Som jag har längtat efter ägg! Imorgon får det bli hårdkokta ägg med kaviar. Satt på balkongen en lång stund och ringde runt lite till nära och kära. Även börjat ringa instanser ang jobb o så. Idag-redan sökt ett jobb. Taxfree på Köpenhamns flygplats!


Bilen tog oss till underbara Kämpinge. Det var kö som vanligt som det är mitt i sommaren då alla från malmö ska ner. Och så är det ju den där bron som ska öppnas o stängas! Vi åkte till favvoställe. Vi är ekonomiska och vägrar betala 30 kr i p avgift så vi parkerade i skogen. Så en liten skogspromenad bland alla kottar! Väl på stranden blåste det en del men för mig-underbart. En värme man kan sitta och njuta i . Jag läste tidningen och sen tog jag en powerwalk på stranden i 40 min. Vattnet om fötterna blev varmare och varmare fast det var iskallt i början. Dock blev det inget dopp...Väntar lite till tror jag!

Picknick med grova smörgåsar med hemlagade köttbullar, rödbetssallad och kaffe i termos. Mys. Efter några timmar gick vi tillbaks och jag passade på att njuta av en 88 a glass! Tillbaks i lilla Limhamn. Jag har velat klippa lugg nu ett tag så tog en chans och gick in på en salong och ja minsann han trixade in en liten tid till mig. Betala m kort gick inte så han sa bara. Ahh kom in när du har vägarna förbi, det var väl gulligt... Men dock så gick jag till bankomaten 1 m därifrån och gav han pengar! Det var så snällt tyckte jag att trixa in mig så fort!

Hem, ut på balkongen och avnjöt en iskall cola light. Mamma vet vid detta laget att jag är beroende av det så hon har köpt hem i massor!

Middag hos Karin o Mats. På vägen dit så köpte jag kräftor inför imorgon för att de ska hinna töa upp. När jag kom med dem i famnen så trodde Karin att jag skulle äta dem och tyckte kanske det var lite konstigt när man var bjuden på middag hahaha nä nä skulle ju bara stoppa in djuren i kylen ju! Men gud vilken god middag. ALLA mina favoriter. Först-champage sen Grillad helstekt oxfile, medium. Klyftpotatis, bearniesås, vitlökssmör och sallad. Dessert- pannacotta med färska hallon och blåbär. Sen kaffe och Xante. Sen Gin och tonic! Vi pratade och pratade och kunde suttit där nu och fortf pratat men det var dags att åka hem. Fick dessutom en klänning och ett par fina byxor av Karin! TACK:-)

Hemma vid halv ett och nu kallar sängen eller jag ligger redan i den. Har dock haft ett litet problem med ett tickande ljud som jag nu löst. En timer till en lampa. Vaknade av det i natt och trodde att jag hade en bomb i resväskan som någon lyckats smuggla ner. Lyssnade runt och insåg att det kom från en kontakt under sängen. Jag hör det-mamma hör inte det men homn hör ju sådär måste jag säga:-)

Nä gott folk dags att säga godnatt och inta drömmarnas värld!
Vi hörs imorgon som vanligt.
Sovsött





1 kommentar:

  1. Kul du är hemma igen :)
    Vi va i Kämpinge igår med men inte såg jag dig hahahaha dock 3000 barnfamiljer.
    Hoppas du mår bra.
    Kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!