lördag 29 augusti 2009

Mysdag.




Var det igår!

Vi låg vid poolen i några timmar. Jag läste ut min bok, sorglig men så så bra!


Ner till rummet och duschade och gjorde oss i ordning lite sen åkte vi till affären och fyllde på med saker som balsam, bodylotion mm. Blev också lite pickles, hommos, morötter mm!


Tog bilen till gamla delen av Dubai, creeken. När man är där så känns det verligen som man är "utomlands" alltså att man har semester. Det är mest indier mm. Lite exotiskt. Vi gick till en restaurang med massa mezzes. Det är arabiska smårätter. Vi satt liksom på en "flotte" i creeken. Har varit där innan, bla med min familj när de var på besök. Där är billigt och mycket gott. Vi beställde in massa rätter som ni kan se på bilden. Det var, falafel bullar m tahina sås, wine leaves ( de var supergoda, har aldrig smakat innan, vinblad med röra inuti) hommos, friterade köttbullar, vitlöks labneh ( ungefär som tzatziki), arabisk sallad. J tog oxå pommes frites som jag inte rörde. Till det drack vi kiwi juice. Här har de så mycket olika fruktjuicer som är underbart goda. Istället för alkohol då. Det är ju bara hotellen som har alkohol tillstånd som ni vet vid detta laget!


Var hemma vid 11 sen slappade vi bara i sängen. Lyssnade på sommarpratare i sängen haha! Jag måste säga att jag tycker nu att värmen är ok på kvällarna. Mycket bättre än det var för 3 veckor sen när jag åkte. Man kan sitta ute. När jag landade så stod temp i "flygdatorn" på 37 grader kl 23 och ja det är faktiskt ok!


Idag har jag sovit ut ordentligt. Vaknade av att städningen knackade på dörren kl 11. J var redan iväg. Han var uppe kl 8 för att åka på visning. Nu dricker jag kaffe och ska börja på allvar leta lägenheter på internet och ringa runt för visningar. Hoppas det blir några visningar idag. Tycker det är skoj att titta!!


Ha en underbar lördag hör ni så hörs vi snart!

Kram C




1 kommentar:

  1. Hej Catta,

    Behöver komma i kontakt med dig angående ditt nya jobb. Jag har en tjej som driver resebyrå här nere och vill komma i kontakt med dig. Kan du höra av dig till mig.

    Kram Maria Brönn

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!