lördag 22 augusti 2009

3 kg lättare!



Godmorgon solstrålar!



Dietens sista dag idag men man får äta vilken middag man vill, vet ni jag kommer välja att äta även frukost och lunch som jag vill för en 1 brödskviva som det skulle inneburit och 200 g rött kött det spyr jag på. Nä det blir nyttigt och gott såsom ägg eller smoothie till frukost och räksallad till lunch. På denna idiot diet jag gjort har jag minskat 3 kg och det är ju oerhört bra för en vecka. Dock sa dem 8 kg och det är alltså bara hokus pokus. Dock inte om man väger betydligt mer, men det gör ju inte jag! Nu ska jag alltså sluta skriva om denna tråkig diet men det innebär inte att kampen för mig är slut. Jag har ca 4 kg kvar så jag kör på i mitt eget race:-)


Idag är det lördag hörni och när jag slog upp de gröna imorse så kände jag en härlig lyckokänsla. Jag vet ej varför men det ska man ta vara på:-) Lycker är ju stunder inte hela tiden.Solen skinen, fåglarna kvittrar! Jag är väldigt uppslukad av min bok och den ger mig så mycket intressanta saker. Jag valde att inte läsa ut den igår... Vill ha lite kvar idag men en sån bok kan man ju läsa om och om igen faktiskt!


Jag såg en film igår som heter Catch me if you can med Leo di Caprio. Har sett den innan men kom knappt ihåg så det var lite som att se den för första gången igen. Mycket bra var den. Monika hörde av sig och undrade om jag skulle med på after work i stan. Då jag inte har något "work" så fick jag avböja haha. Nja hade spenderat för mycket igår med läkarbesök och sen boken på det men jag var tvungen att köpa den ju!!!

Dagens planer är att snart sätta mig ute på balkongen med kaffe och smoothie tror jag det får bli. En dusch och sen en långpromenad i Limhamn! Det blir mys:-)
Ta hand om er denna lördag!

Kram C

1 kommentar:

  1. Härligt! Min kamp har börjat så smått i veckan... gått ner 1,5 kg... men på måndag börjar den på riktigt.. ska ner minst 10 kg till;)

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!