söndag 16 augusti 2009

Dag 1

Rymddieten har börjat och det känns bra. Frukost en kaffe och lunch en omelett med tomat. Helt ok:-)

Idag är det söndag och det är ju ganska fint väder ute måste man ju säga. Jag har suttit ute på balkongen med en iskall cola light och läst ut min bok. Snart ska jag ge mig på den andra boken. Det är en självbiografi som jag gillar. Vart en promenad med mamma ner till affären för att inhandla lite på min lista.

Vet vi, det är ju Malmöfestivalen nu! Jag hade verkligen inte en aning om det förräns när någon berättade det för mig. Är inget jättestort fan av det pga att det är så sjukt mycket folk som trängs överallt. Jag klarar ju liksom inte riktigt av det... Får panik med så mycket folk... Det fick jag känna av mycket väl när vi bodde i London och det var jobbigt. Även nu tex när vi har stått i en biokö eller liknande och det alltid är mycket folk, iaf i Dubai under sommarmånaderna... Jag får helt enkelt panik och blir galen!!!! Kan inte andas. Jag vet inte vad det kallas. Någon typ av fobi, torgskräck eller något hahaha:-)

Läste i tidningen idag att nu ska familjer med flickor i Indien få ett bidrag på 1600 kr per månad och blev så glad. Jag ser ju så mycket indier i Dubai. Mest män, byggare, fattiga. Såklart finns även mycket mycket rika indier. Kanske tom dem som har mest pengar i Dubai... Men jag har hört mycket om det där med flickor i Indien.

Vet inte om jag har berättat det tidigare men iaf så hade jag en kund där jag jobbade innan som berättade lite för mig. Hennes dotter hade bott i Indien och fått veta mycket.
Där är det så att om du föder en flicka så dödar de det stackars flickebarnet när det är precis fött. Varför? Jo pga att det inte är "bra" med flickor. De kan inte jobba som män mm mm. Nu har då sjukhusen gått in och sagt att de kan göra aborter på flickor, man kan ju se om det är en flicka eller inte i magen. Detta vill de inte utan de vill fortsätta med att döda flickan efter födelsn. Det har med deras kultur att göra. Detta gör en ju helt galen och jag som kvinna kan inte förstå hur en mamma kan göra så mot sitt precis nyfödda barn. Jag mår dåligt av att höra detta, men det är så det är i världen. Inte som i vårt trygga land. Då blev jag glad att läsa i tidingen om detta FRAMSTEG!!

Vad ska ni göra denna lediga söndag då? Skriv o berätta, tycker att kommentar fältet gapar tomt alldeles för ofta nu förtiden och jag ser ju att jag har några läsare;-)

Njut av dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!