tisdag 4 augusti 2009

123456789

På fredag den 7 aug så i en sekund kommer det se ut så här

12345689 alltså kl 12.34.56 den 070809. I en sekund alltså. Senast det hände var 1909! Lite kul info!


Jag la upp en bild från internet på arabian ranches. Vi var där igår. Försökte lägga upp lite bilder från kameran idag men det gick sådär. Datorn är verkligen lååånnngggsssammm. Det har med denna uppkopplingen här att göra.


Jag fick följa med på en liten visning med J. Jag var så uttråkad igår, hade inget att göra så då ringde han och frågade om jag ville följa med och klart jag ville! Det är alltid kul att kolla på hus. Så detta området ligger en bit utanför, lite mitt i öknen kan man säga men ändå ganska nära att ta sig till centrum med motorvägen. Det är ett stort område med en massa villor som är jättedyra. Denna vi tittade på igår skulle de ha ca 10 miljoner för och det tyckte jag inte det var värt. Jag gillar öppen planlösning och inte en massa smårum överallt som det var här och ganska mörkt. Hade jag bott i det huset kan jag säga att det skulle sett helt annorlunda ut. Mer vitt, jag älskar vitt!! Inte bruna möbler nej nej! Men det var iaf kul att se! Jag var Joakims lilla assistent hahaha!


Kvällen hände det inte mycket. Lite alfapet och film och en tur till Lulu för inhandlande av mat. Gud va trött jag är på sån mat nu. Det ska bli skoj att få laga själv snart. Ska göra en massa olika sallader, smoothies och givetvis äggröra till frukost. Har inte ätit det på hurlänge som helst nu. De har ju inte längre det till frukosten här. Nu har de även tagit bort frukten. Tråkigt. Så ingen bra diet här med en massa skitmat men får ta igen det sen som sagt. Har fått mycket inspiration när det gäller matlagning nu speciellt när man inte själv kan laga! Så det blir skönt för mamma, hon slipper laga bara handla hihi!


Idag vart det en sväng upp till poolen. Idag skiner solen så passade på att sola lite. Dock var poolen idag helt grön.... Ja ni hörde rätt, alldeles grön. När man alltså inte kan se ner till botten. Då tycker iaf inte jag att det är så mysigt att simma.... Den har varit det några gånger nu. Jag fattar inte att de inte ens kan hålla iordning en pool. Det är ju faktiskt ett hotell. Men som jag skrivit innan så ibland kan man ju verkligen undra!


Har också sorterat bland alla mina saker på toaletten. Har så mycket skit så det inte är sant! Alltid när jag handlar någon produkt så ber jag alltid om en massa prover, det är ju bra men de samlas bara på hög och sen glöms de bara bort. Så idag hittade jag massa kul. Bla en handsalva från Kiehls som var hur bra som helst!


Imorgon blir det packning och sortering av kläder. Flyget går ju inte förrän på natten så har gott om tid. Det är nästan alltid natt flygningar härifrån. Jag tycker det är sådär. Man blir bara så svampig i huvudet dagen efter. Man sover ju inte helt ok i en flygstol... Nä bättre är när man flyger på dagen. Då när man kommer fram och det är kväll kan man gå och lägga sig i en skön säng istället. Dessutom kan man se lite filmer på flyget. Jag har inte lyckats hålla mig vaken till en enda när jag flugit och det är ju faktiskt ganska bra filmer de visar!


Nä gott folk, vi hörs väl imorgon. Ha en bra dag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!