måndag 31 augusti 2009

Ramadan-Att göra och att inte göra...

God eftermiddag kära läsare!


Hittade detta i en tidning, time out, som jag läste precis...

Det är ju ramadan nu och då finns det MÅNGA saker man inte får göra... Jag tycker det är lite jobbigt faktiskt. Speciellt att man inte får dricka vatten utomhus fast jag fuskar och dricker faktiskt i bilen ändå! Texten är kanske inte så lätt att läsa så jag ska delge er lite av den...




  • Förbjudet att röka, dricka, tugga tuggummi eller äta från det att solen går upp till att den går ner.Om du gör det ändå kan du få spendera resten av månaden bakom galler.


  • Förbjudet att dansa eller sjunga.


  • Inga nattklubbar är öppna.


  • Förbjudet att spela hög musik i bilen, på stranden, eller hemma.


  • Förbjudet att bära utmanande kläder


  • Förbjudet att svära.


  • Man får dock lysna på sin ipod

Så har jag det nu fram tills eiden. Den vet vi inte riktigt när den kommer. Någon gång runt den 20 e eller så, beror på månen gott folk!


Har inte hänt jättemycket dessa dagar. Som ni förstår så håller man sig mycket inomhus då man blir GALEN av att inte kunna ta en fika, en cigarett eller whatever när man är ute. Vi har dock varit och kollat på en del lägenheter i Marinan. Nu har vi iaf bestämt oss för att det är där vi ska bo punkt. Men det är inte lätt att bara hitta något sådär. Tror vi har tittat på ca 10 lägenheter i helgen. Alltid är det något som inte är bra men bättre att vänta till man hittar något man verligen gillar än att bara ta vad som helst.Vi vill gärna ha en trevlig balkong med marina utsikt för man sitter ju en del där. Lägenheten i sig behöver inte vara jättestor eller så men gärna balkongen och gärna ett trevligt poolområde då vi spenderar mycket tid med solbadande hihi. Jaja vi hittar nog något snart. Avgifen här är betald fram till den 10 sept så förhoppningsvis innan dess!


Jag fortsätter med min diet lite på mitt sätt. Utesluter helt kolhydrater. Gymmet här uppe på taket har faktiskt utökats lite så hänger där en halvtimme om dagen i en maskin. Det är ju lite svårt att promenera här då det är för varmt helt enkelt. Inga sötsaker... Jo i lördags smakade jag lite av mitt svenska lösgodis. Men det ska vara länge och lite lördagsgodis får man ju unna sig annars funkar det inte.


De har en fin buffe här på hotellet för 50 kr med allt möjligt så där har vi ätit en gång, blir nog fler kan jag tänka. Smidigt och bra. Saknar dock att göra mina ägg om morgnarna o smoothies, det är ju så gott. Men när man vet att man snart ska flytta så känns faktiskt allt helt ok!


Så imorgon är det dags! Då börjar jag mitt nya jobb. Ska vara där kl 9 och sluta 15. Det är ramadan tider. DET är något som är bra med ramadan. Det blir en bra mjukstart. Ser mycket fram emot detta, är så glad så glad! Ikväll ska jag shoppa lite skor och annat och så kanske det blir en bio på mallet!


Hörs snart!


Love C











1 kommentar:

  1. Lycka till imorn...henrik hälsar o grattar ...använde precis samma uttryck som jag gjorde....det passar dig som "handen i handsken";) kram Annsofi

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!