onsdag 19 augusti 2009

Dag 4.

Ja idag är det dag 4 på min diet. Vågen visade -3 hg. Så totalt sen i söndags har jag gått ner 1,6 kg. Det är inte fy skam. Men jag vill att den ska visa mer minus NU!! Jag menar skulle man gå ner 8 kg på en vecka så skulle det ju innebära 1,1 kg per dag.. Vilket kanske ändå är omöjligt. Men jag är glad för att den iaf visar minus och inte plus:-)

Imorse var det dags igen. Jag fick installera om datorn IGEN... Det är så drygt alltså! Jag har ju inte stängt av den på några dagar sen igårkväll så glömde jag av det och av rutin stängde jag bara av den. Den här jäkla konfigurerings texten kom upp igen och jag insåg vad jag gjort och ångrade mig sekunden efter jag tryckt på off knappen!! Så jag ringde supporten och de hjälpte mig igenom det mesta... Nu är allt borta från datorn igen så som. Msn, skype, office paket mm. Det jag fått höra nu är att det kan vara problem med telias antivirus program så att nu ska jag installera ett gratis från internet. Nåt som hette AVG. Visste inte ens att man kunde få gratis antivirus program! Kommer ihåg när jag arbetade på Dell och man skulle sälja upp Nortons antivirus. Hihi det gav mycket provision så det var det första man ville sälja. Många köpte det, såklart. Måste ju ha ett antivirus program MEN man kan alltså få det gratis via internet, BRA:-)

Jag blir lika besviken varje dag nu när jag inte har något "viktigt" mail i min inkorg. Lika spännande varje gång man öppnar upp för att sen bli besviken... Jaja tids nog får jag besked!

Märker ni hur mycket små små små flugor det är överallt? Jag glömde kasta min fruktsallad direkt efter jag ätit, det var en svärm av flugor runt den. Eller små kryp som flyger! Samma sak i morse med gurkan! Men det är väl det som kallas rötmånad har jag för mig! För vi är ju inne i den månaden nu om jag inte har fel? Vad är eg det, varför blir det så? Jag menar det är ju inte jättevarmt här liksom. I Dubai vore det finnas det med tanke på den värmen... Men kanske kan de inte ens överleva i den värmen vad vet jag!? På tal om det så kollar jag varje dag i Sydsvenskan temperaturen i Dubai och det pendlar mellan 39 och 41 grader. Har gjort det hela tiden och även när jag var hemma sist! Men vad är det, det stämmer ju inte alls!! Det är MYCKET varmare där nu. Måste iaf va en 45 grader. Eller det kanske bara är som det känns, för att luftfuktigheten är så hög!

Nu ska vi snart ner till stranden, det är ju underbart fint väder idag ju! Läsa ut min bok, ta kaffe och äta min rymddiets lunch där som idag består av. 150 g ost, 1 ägg, 1 morot! Låter det gott tycker ni?

Ikväll ska jag träffa min vän Lovisa på fika på stan, blir mysigt!

Hörs sen solstrålar:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!