onsdag 12 augusti 2009

Skvaller och masker!



Har haft en mycket lugn förmiddag med skvallertidning och mask i ansiktet! Letar lite jobb på internet nu och passar på att blogga lite! Som ni ser på bilden så har jag 3 masker från Fresh där jag arbetade tidigare. Jag verkligen älskar de produkterna. Den till vänster heter Sugar face polish och är en peeling med brunt socker i och luktar ungefär som pepparkaka mmm.. Den i mitten är rose face mask. Den är gjord med rosenblad och är väldigt svalkande och ger fukt. Den tredje är ett mirakel för en trött hud. Den sover jag med. Konsistensen är som vispad grädde och den doftar fräscht som gurka.


Då jag jobbade där så fick jag allt till 50%. Dessutom så fick man produkter var tredje månad för kanske sådär en 1000 kr! När jag började fick jag med allt hem och det var som julafton med hemma spa direkt hemma. Då denna affär endast finns i London, USA och några andra ställen så är det ju lite svårt att köpa här... Jag rekommenderar dock om ni är i London att gå dit. De bjuder även på små minifacials alldeles gratis! Ligger på Marylebone highstreet! FRESH.


Igår så cyklade jag in till stan och träffade Jessika. Det blev en kaffe på Barista och en massa snack. Vi har alltid mycket att prata om och det är alltid så skoj att träffa henne. Vi träffades ju i lördags på kräftskivan men då hon var värdinna så måste man ju springa fram o tillbaka och prata med alla och nu fick jag ha henne alldeles för mig själv!


Gjorde en mycket god sallad till middag igår med inspiration från min väninna Hanna som oxå bor i Dubai. Den var så god så var tvungen att fixa till den nu. Det är med sallad, tomat, gurka, fetaost, pinjenötter, färsk stekt sparris och parmaskinka. Jag blandade ihop en dressing till det som var med olja, balsamvinäger. honung och fransk senap, salt och citronpeppar. Mycket smarrigt blev det och nyttigt:-)


Pratade med J igår på skype i en och en halvtimme. Då vi inte hade pratat på nästan en vecka per telefon för att internet inte funkat här innan. Sen pratade vi lite till på msn. Var trött igår så gick o lade mig ganska tidigt. Lyssnade på sommarprataren Alex Schulman på radio på internet. Den där vinjetten de har i det programmet i början tar mig tillbaka till när jag var liten... Musik och dofter gör det verkligen! Tar en tillbaka... Visst är det så?


Snart dags att hoppa in i duschen. Sen blire lite lunch, gårdagens sallad tror jag bestämt. Idag ska jag PROMENERA upp till stan hade jag tänkt! Motion, motion! Ska träffa Jenny halv sex på en fika. Imorgon är det upp tidigt som gäller... Bussen till Göteborg går kl 07.45... Jaja ska hitta en bra bok att läsa lite på vägen hoppas jag.


Ha en bra dag mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!