måndag 17 augusti 2009

Dag 2

Läsning på balkongen.
Min lunch.... MYCKET kött...


-1 kg stod det på vågen imorse, YES! Går det i denna farten så kanske man kan få det utlovade resultatet på -8 men men vi får se...

Imorse fick jag en skiva rostbröd och jag ni ser ju lunchen... 200 g rött kött-rostbiff valde jag... Lite väl mycket kött, orkade bara äta upp hälften faktiskt och det hade ju varit så mycket godare med remouladsås och rostad lök till... helst på en smörgås men vad gör man inte. Denna gången är det karaktär och vilja som gäller! Tjohoo! Ikväll blir det skinka o youghurt, ser fram emot youghurten iaf:-)

Ska ut på en promenad nu, bort till Slottstaden där min vän Christian bor. Ska ta en fika på ett cafe där i närheten. För mig- endast kaffe givetvis.

Jag känner mig som i väntans tider nu...
Förhoppningsvis i slutet av veckan får jag reda på jobbet i Dubai. Innan dess så tycker jag det är svårt att fokusera på annat. Typ söka andra jobb och sikta på det då jag ju inte vet hur något blir.. Kommer jag sitta på flighten tillbaka till Dubai den 27 aug eller kommer jag inte att göra det. Det handlar om ca 10 dagar dit och jag har verkligen ingen aning! Siktar in mig på att få jobbet såklart och jag har nu börjat planera lite budget mm.. Dessutom har vi kanske kommit fram till var vi vill bo. Vi har faktiskt tittat på några lägenheter i det huset. Jag blev förälskad i huset men som det var då så kunde vi inte flytta pga vårt förra kontrakt! Det är ok hyra för att va Dubai, fina pooler, observera 2:-) gym, stooor balkong, sqashbana mm. Riktigt fräscht. När jag får veta om jobbet så kör vi på det, eller hur älskling?

Men... om det inte blir så hmmm. Ja då blir det till att söka jobb mm mm här, tar det då va:-)

Nu- Dags att sätta på skorna och ge sig ut i sommarvädret som känns lite början på hösten, dock mysigt!

Hörs sen,
Tjingeling!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!