torsdag 13 augusti 2009

ALL IN!

ALL IN, NU KÖR VI!!!!!


Dags för viktigt möte imorgon. Jag är laddad. Jag är peppad av nära och kära! Det kommer bli bra det här, det kommer gå fint. Imorgon gäller det att visa vem man är och visa framfötterna. Det är ett avgörande möte. Min framtid är jävligt oviss än så länge men snart kommer jag få mer klarhet. Min filosofi är så här. Ge allt och mer av det du kan och av dig själv. Hjälper inte det? Nä, då var det heller inte meningen heller. Så ÄR det. Men vet ni det här är ett kanonjobb faktiskt. Något som skulle passa mig som handen i handsken så är det. Jag är social, jag tycker om att fixa och trixa med hotell osv. Det ÄR en fin lön Bättre än jag någonsin kommer få någonstans som det ser ut nu med min utbilning osv. Jag är laddad och det här kommer funka. Imorgon när jag vaknar ska jag titta mig själv i spegeln och säga till mig själv, det här fixar du katten. Du fixar det för det är väl klart att de vill ha mig. Vill det inte det så är det deras förlust. Thats it!


Nu till lite annat...

Jag maskade på med masker idag och givetvis har jag den masken på mig som man sover i nu. Den unnar jag mig en eller två gånger i veckan så givetvis ska min hud vara fin och len imorgon! Jag smaskade i mig en underbart god räkmacka till lunch. Fint det! Jag skalade MASSOR av räkor och lade på, jag älskar dessa räkor i Sverige. Hade nog kunnat äta räkmacka varje dag och nyttigt är det ju med så det så. Om man inte fläskar på med en massa fet majonnäs... Fast jag har ju light varianten så klart:-)


Promenerade i det underbara vädret från Limhamn till stan. Det tog en timme men jag stannade till lite i parken, satte mig på en bänk och njöt lite av utsikten. Väl i stan så stoppade en annan gammal kollega Pernilla mig på gatan. Jag går som i en annan värld med mina lurar i öronen! Jättekul att se henne, år och dar sen sist. Nu-hon är gift och har 2 barn. Det ena barnet börjar skolan snart, där ser man. Tiden går. Jag minns det som igår då jag var därhemma och fikade och tittade på den lille bebisen som då alltså snart ska börja skolan. GALET!


Mötte upp Jenny, vågade inte gå i fler affärer. Hittade ju såklart 2 klänningar igår på Gina tricot. Varför hittar man alltid saker när man inte har pengar och vice versa. Men vet ni vad jag unnade mig dem för de kostade bara 50 kr st minsann. Istället tex för ett glas vin eller 2 idag! Idag blev det latte på espresso house och massa uppdatering från mitt och hennes liv. Mycket skoj att se henne igen! Hon har varit iväg ett år ca men nu är de tillbaks och hon är tillbaks igen på gamla goda solresor! Som sagt mycket att prata om! Jag hade henne förövrigt som min modell på min examen för 2 år sen. Hon har så vacker hud så hon var en lätt modell. Undrar om hon har tagit tipsen att man INTE ska tvätta huden med tvål hahaha Men det verkar ju som de som gör det har hur fin hud som helst, gaaahhh!!! MEN i min värld finns det bara inte. så är det! Aldrig tvätta ansiktet med tvål, det är TABU. Hör ni nu det alla där ute som gör det?


Blev ingen promenad hem utan bussen istället. Skönt det. Har fått lite blåsor under fötterna efter promenixen. Kanske inte så konstigt då jag spatserade i mina flip flops. Visst de ÄR sköna men det är inte gympaskor inte! Hem-åt resten av salladen, diskade undan och msnade och skypade som en jäkla datanörd haha men så är det ju. Datorn är VIKTIG. Vad gjorde man när den inte fanns.


Har förberett mig lite mentalt nu somsagt förimorgon som ni kan läsa...!


Så det säger jag bara NU KÖR VI SÅ DET RYKER (sa alltid min gamla chef)

Först ska jag bara sova några timmar så...

Sov sött var ni än är!





2 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för dig idag. Jobbet skulle verkligen passa dig. Lycka till.
    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Tror på dig fullt ut för detta vännen, inte det minsta orolig faktiskt!!!! KRAM/Annsofi

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!