tisdag 25 augusti 2009

Punka...

Gokväll mina solstrålar!



Snart dags att bege sig till drömmarnas värld... E riktigt trött nu.. Tänkte mest ge er en liten uppdatering hur min dag har varit.



Vaknade jättetidigt, inte så konstigt kanske då man somnade ganska tidigt igår. Halv åtta. Duschade och gjorde lite i ordning här. Frukost på balkongen, äggröra, juice och kaffe! Skulle ta cykeln givetvis till stan som jag brukar. Kommer ut, låser upp den och ser till min fasa att NÄ det är punka, hatar det. Använder ju min cykel hur mycket som helst ju. Så då fick jag gå ner till Limhamns centrum och ta ut pengar för att åka buss... Buss, jag hatar att åka buss, verkligen. Först måste man stå och vänta på bussen hur länge som helst. Jag hatar att bara stå där o vänta, finns inget värre!!!! Sen ska man sitta i en äcklig varm buss med en massa skrikiga ungar runtomkring sig eller sura tanter... Dyrt har det blivit med. Nästan 20 kr!! Nä tacka vet jag cykel, iaf i Malmö där allt ju är så nära.



Åkte upp till stan. Träffade Lovisa på kliniken hon arbetar. Jag köpte med mig en räksallad till henne, jag tog en smoothie. Satt väl o pratade en timme sen begav jag mig hem igen. Vad gjorde jag i stan då? Jo köpte en ny jävla mobil för den andra är borta... Mer pratar vi inte om det så tack. Denna var fin svart, liten Samsung givetvis som vanligt! Jag förbrukar mobiler på löpande band, det är sjukt! Men jag vet att jag kan va lite tankspridd o glömma saker. Därför får jag tex inte ta med kameran hem för J, för han känner mig ganska väl vid detta laget.....



Fick för mig att överraska mamma lite så köpte vackra vita liljor till henne. De doftar helt underbart här inne. Förr när jag jobbade i Danmark så brukade jag köpa med mig hem färska blommor varje fredag. Luktar underbart och ser så fräscht ut. Billigt är det med blommor i Köpenhamn med. Mycket billigare än i Sverige.



Vid 18 var vi hos bror Mats och svägerska Karin. Träffade oxå på Anna och hennes kille Micke där OCH hunden. En jättevacker schäfer. Jag gillar verkligen Schäfer. En sån skulle jag vilja ha! Eller en pytteliten chiuaua...Jaja det får vi väl se när det blir av.



Åt en supergod middag. Första middag för mig på typ en vecka haha. Kycklingfile med goda såser, sallader och potatis. Dessert-Rabarberpaj, jag avstod dock den faktiskt! Vågen står ju fortf på minus och vill gärna att det ska fortsätta så nu... Men fick mig ju en del motion idag då jag promenerade fram o tillbaks! Nu-hemma, i sängen, dags att sova!



Sov så sött vänner!

Kram C

1 kommentar:

  1. Hej gumman- jag svarar här istället för på sms...Jag vill jättegärna träffas på torsdag morgon, mitt tåg går 07.42. Är det för tidigt för dig? Pusssss

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!