söndag 2 augusti 2009

Dubai mall & Dusty clouds

Isrink mitt i öknen!

Vattenfall


Fashion avdelningen med Gucci, versace mm mm you name it. They got it!




Gomorron!

Det har blivit ny månad, augusti! Det ska bli mycket intressant att se vad som kommer hända denna månad. Det är en del saker som händer och framtiden är oviss än så länge!


Vädret här i Dubai har varit mycket konstigt hela helgen. Det kallas dust clouds och det är ett helt nyt väderfenomen för mig iaf! Moln av sand kan man väl säga. översatt till svenska då ja. Det började i torsdags kväll och har varit så hela helgen. Även imorse när jag vaknade såg det likadant ut. De sa på tv att det skulle klarna upp till idag men det har det inte gjort. De varnar vissa för att gå ut, de som har astma tex. Även i trafiken är det inte så bra för att det inte alls är klar sikt. Man ser ingenting. Alla skyskrapor och så, man ser de inte bara. Jag tycker det är lite jobbigt att gå ut då det faktiskt känns konstigt att andas. Allt detta beror på en sandstorm var i Iran eller Irak, kommer inte så noga ihåg... Alltså sviterna från det har vi haft här. Inte alls kul då det var planerat sol och bad i helgen vilket vi givetvis inte gjorde...


Så vad har vi gjort då i helgen?

Jo eftersom det var min "sista" helg här på ett tag så var vi på en av mina favvorestauranger. Där blev det oxfile, bearniesås och rödvin. En underbart god dessert, något med choklad givetvis. Sen en runda till Ritz för en drink. Vi satt på deras terass, den är hur mysig som helst... Sen vidare till Mai thai där vi drack deras speciella drinkar. Vi hade hur kul som helst. Dock kände man av de där mai thai drinkarna dagen efter så det blev en mycket lugn dag på hotellrummet med roomservice. Vi beställde även läsk och godsaker senare på kvällen från vår supermarket. Här är det ju så att man behöver inte gå en meter om man inte vill. De levererar tom gratis från en vanlig affär... De stackarna i den affären kör i skytteltrafik här till ramada hotell. Folk beställer tex 2 burkar läsk för 5 kr och de kommer ut gratis med det. De har en liten cykel de kör på haha. Jag tycker de skulle ha mer sånt i Sverige. Gratis utleverering. Det är skönt när man inte orkar ta sig någonstans.


Igår var vi mer aktiva. Det var tidig frukost. Sen åkte vi till Dubai mall. Bilderna är därifrån. Världens största mall. Det är hur stort som helst. Skönt att gå där för att det känns inte som det är så mycket folk. För att det är så stora ytor. Ja som ni ser på bilderna så har de även en isrink! Man kan åka skridskor där. De har även ett stort akvarium med hajar och allt möjligt... Som man kan dyka i!! Så känner man för det så kan man först shoppa, sen ta en liten skriskotur för att sen dyka med lite hajar!!! Det såg ganska skoj ut med dykarna i akvariet måste jag säga! Men jag säger nej tack till hejarna... Inte aktuellt för min del..


De har öppet hus hos många mäklarbyråer här på helgerna. Vi passade på att kolla på en lägenhet i marinan. Kul att kolla hur de olika husen ser ut så man vet ungefär var man vill bo sen när det blir aktuellt!


Kvällen, mycket lugn med filmtittande och en sväng til lulu för att köpa mat. Det blev kyckling shawarma. Det är som en falafel fast med kyckling kött. Gott och kostar bara 3, 50 dirham för en. Ca 8 kr.


Jag har nu äntligen fått svar från det svenska företaget. Det gick bra att ta intervjun i Sverige så det var ju kanon. Slipper man tänka och oroa sig för det.


Veckan nu som kommer ska jag ta tag i allt skit på rummet och verkligen sortera det jag inte ska ha längre. Jag måste dessutom packa mycket smart för jag vet ju inte hur länge jag ska vara i Sverige... Man får ju endast ta med sig 20 kg på flyget, det är så lite så lite.... Men det ska nog lösa sig. En bio blir det nog också. Vill se Hangover och hoppas den har kommit ut nu!


Kommentarer-

Jess,

Jag har ringt och sökt den här Joan 2 ggr. De låter mig inte prata med henne tyvärr. Jag har gett mitt dubainummer men hon har inte hört av sig! Tack för all hjälp gumman. Jag hör av mig när jag är hemma.


Cattie,

Klart vi ska ses alla tre när jag kommer hem. Vi hörs då! Längtar efter lilla dockan!


Ha det så bra denna söndag var ni än är!

Puss o kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!