onsdag 26 augusti 2009

Kärt återseende!

Gokväll!

Tänkte börja med att skriva... Sitter här med ett glas rött i handen...Inser hur ofta det står i bloggen... Alltså att jag tar ett glas.. rött, vitt eller vad det nu är haha! Men det är faktiskt så.. Sitter med ett glas rött så är det med det. Det är ju semestertider så vad ska man göra:-)


Har haft en alldeles underbar dag idag. Träffade min kära vän Maria i stan kl 12. Hon har bott på Island då jag bodde i London sen har de flyttat till Åland och vi har flyttat till Dubai. Vi har liksom åkt om varandra och när hon har preciiis kommit hem så har jag åkt igen osv. Senast vi sågs var i DEC 07! Herregud det är nästan 2 år sen. Vi har känt varandra sen ettan på gymnasiet och har haft oerhört kul ihop. Såå mycket minne! Hon är lovely:-) Så glad jag blev när hon ringde hem till mamma igår och sa att hon skulle komma till Malmö på en liten visit! Några dagar bara sen vidare till Göteborg där hennes syster ska gifta sig i helgen.


Så vi började med en kaffe på lilla torg. Satt där i några timmar sen lite affärer för att sen sätta oss på en uteservering och gissa vad? Ta ett GLAS vin. Det blev 2 och klockan var inte sju förrän jag kom hem. 7 timmar ca hade vi snackat oavbrutet. Det kändes som att vi sågs igår. Så är det med riktiga VÄNNER. Det spelar ingen roll hur länge man inte setts på. Jag är glad och tacksam för att jag har sådana vänner! Hoppas dock inte det dröjer lika länge mellan mig och Marias nästa dejt. Hoppas att hon kommer och hälsar på i Dubai snart:-)


Ok, en dag kvar in Sweden.

Blir lite busy imorgon då jag ska förbi min pappa på morgonen sen handla, banken, laga middag till familjen, packa! Sen upp tidigt på tors morgon. Passar på att träffa min söta vän Jess på tåget till Köpenhamn! Jess, japp jag tar 7, 42 det passar bra!


Ska nu läsa ut min ljusfolket bok så jag kan ge den till Jess på torsdag. Sen blire sängen!


Sov sött

Kram C


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!