onsdag 26 augusti 2009

Middag med familjen.

Kaffe o tårta,

Min chili con carne.


Jag, brorsdotter Anna och svägerska Susanne.


Gokväll mina solstrålar!


Jag har nu tvättat av mig, lagt på mask (black tea), Tar den där sista sippen vin OCH ett glas vatten. Alla har gått nu. Det är tyst o lugnt hos familjen Steen.


Måste ju säga att det blev en urmysig kväll här hos mamma o mig. Jag hade lagat chili con carne med sallad, vitlöksbröd och turkisk youghurt med vitlök. Alla verkade gilla det. Lätt att tillaga och mycket gott måste man säga. Det var jag, mamma, Karin, Bosse, Susanne, Anna och Filip. Bara lite sådär myspys innan jag reser tillbaka liksom.


Sen blev det kaffe och mandeltårta, ja ni vet den där svenska goda som faktiskt också finns i Dubai fast på Ikea.


Jag har haft en fin dag. Lite stressig men fin dag.

Vaknade vid 9, duschade, gjorde smoothie. Tog bilen till banken i Limhamn. Skulle ha en extra digipass nu när faktiskt också JAG kommer ha en ekonomi. Inte bara mamma som ska sitta här med den och ha koll på hyror mm. Ja jag hyr ju fort ut min lgh i andra hand som ni kanske vet. Bra inkomst dock på 1000 kr per månad extra så det ska man inte klaga på! Men väl där så fick jag inget för att jag visade upp mitt körkort som TYDLIGEN var förlustanmält, JAHA! Jo jag blev ju faktiskt av med hela min plånbok för ca 3 år sen och den kom tillbaka. Fick brev från polisen att den var upphittad och ALLT var i:-) Jag har då bara fortsatt att använda det men det kanske man nu ska ändra, alltså liksom ta tillbaka förlust anmälan därifrån. Inget har sett det innan men nu så.... Givetvis...


Gick på Limhamn och köpte en fin ask choklad till min kära far. Och skrev ett fint brev till honom. Det är han verkligen värd, efter all hjälp. Jag är så glad och tacksam för att jag har en sån fin familj som hjälper mig i ur och skur, tack! Körde ner till Västra hamnen och tog en fika hos pappa. Vi satt ute i det vackra men lite blåsiga vädret. Tycker så mycket om min far. Det blev avskedskramar och vi hörs snart igen. Då han inte ANVÄNDER INTERNET, oberservera!!! Så får vi helt enkelt höras per telefon. Han är helt enkelt i den lite "äldre" generationen och tycker inte att det där internet är något haha:-)


Efter det blev det en sväng till ica maxi västra hamnen och där var det lite nostalgitripp. När vi bodde där så "storhandlade" vi alltid där och jag gillar verkligen den affären. Såg ut precis som det gjorde för sista gången vi var där och köpte lösgodis den dagen vi tog bilen och drog till London! Enda skillnaden var godis avdelningen, den var ändrad. Handlade råvaror till middag och även dipper som jag ska ta med mig. Det finns inte där. Och jag tycker det är gott med grönsaker med en nyttig dipp på tex youghurt. För tillfället gör jag ALLT m youghurt, turkisk! Verkligen ett tips:-)


Från affären ställde jag in varorna och körde sen ner till banken igen och denna gången var det inga problem. En annan i kassan och då kan ju saker ändras:-) Hon behövde endast min digipass för att identifiera mig! Bra, fixat, ny digipass. Nu ju vänner när jag kommer ha cash att stoppa in lite var som;-)


Hem igen för att ta en liten kaffe och lunch. Det blev omelett m skinka, feta ost och tomater, smarrigt. Sen var det dags för packning. Det kändes konstigt att packa ner saker som jag inte ens använt. Ahhh vad tråkigt det är att packa. Fattar inte vad det egenligen det är jag tar med mig? Men denna gången visste jag inte riktigt så.. Väskan är packad men jag vet att det är lite övervikt. Lite orlig för det för att när vi flög från London till Dubai så var vi tvungna att betala extra för några kilos övervikt. Men det var virgin det, nu är det Lufthansa så kanske annorlunda vad vet jag. Övervikten är faktiskt SMÅGODISET. Kanske det viktigaste men kanske inte haha:-) Vad ska man kasta liksom om de är på en imorgon. Ibland är de snälla inte bland inte, hoppas jag har tur imorgon iaf!


Fixade klar middagen så det var klart tills de kom. Skönt. Sen fick jag lite tid på balkongen för att varva ner med ett glas... rött blev det idag! Lite som vanligt då jag brukar gilla det!


Vi hade myspys ikväll. Det som är kul är att faktiskt alla är sugna på att komma igen till Dubai fast de varit där redan en gång, lucky me!:-) Fick massa choklad och vackra rosor! TACK FÖR ATT NI KOM OCH TACK FÖR ATT NI FINNS!


Jag är nu laddad med energi, det är positiv energi denna gången hihi:-) Det pirrar i magen inför avresan imorgon. I like! Det känns så jävla bra helt enkelt. En stilig pojkvän som står på flygplatsen och väntar på mig. Ett jobb som är kanon och tryggt. En lägenhet som det ska fixas och donas med! Det känns FINT DET.


Imorgon bitti ska jag som sagt träffa söta Jess på tåget, kaffe och snacka lite. Jag är glad att hon är så glad av att få läsa den underbara bok jag har läst.


Flyget går 10, 35 landar i Frankfurt kl 12

14.55 lyfter jag mot mitt underbara Mellanöstern o landar kl 22.55.


Det är ramadan nu jag vet. MEN efter solen gått ner så är det fritt fram för vad för olika saker man kan tänkas komma på:-)


Nästa inlägg kommer från DUBAI. Ses där!

Önskar er alla en god natt och ta hand om er!


Love Katten

1 kommentar:

  1. Hej! Hoppas att resan gick bra och att du inte fick värmeslag när du kom fram!;)
    Jag kommer nog ner runt den 13:e september så jag ser fram emot att ses då och kanske dricka lite vin ;)

    Kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!