fredag 28 augusti 2009

Hemma på fast mark....

Eller ska jag kanske säga sand!



Ja jag är i Dubai igen. Flygresorna gick bra. Knappt någon turbolens och jag hade faktiskt inte druckit en droppe! Brukar ju vilja ta ett glas men nu gjorde jag inte det... :-) Det kändes faktiskt inte så jobbigt tidsmässigt då jag hade fått låna en bok av Jess. Vi möttes ju på tåget till Kastrup då hon jobbar i Köpenhamn. Hon fick låna min o jag hennes och Åhh va den var bra! Jag har sträckläst,har kanske 2 kap kvar bara. Vågade inte läsa mer då jag kände att tårarna började trilla, den är så sorglig men underbart bra!



Landade kl 23 och sen genom pass, taxfree och bagage. Tog ett litet tag typ en och en halvtimme. Joakim stod och väntade med vackra röda rosor igen, sötnos!! Åkte hem, tog en dusch och direkt isäng. Helt slut. Ligger fortfarande i sängen och har beställt mat från en affär. Youghurt, banan, juice och kaffe. Grmemlins är på tv, mys! De är så söta och J ligger bredvid och äter sitt lösgodis haha.



Nu är planen att gå upp til poolen o bada lite sen kolla lite lägenheter. Ikväll ut och äta en bit kanske vid creeken. Är sugen på det för att där är mysigt, billigt o bra och arabiskt! Sugen på arabisk mat. Ni vet hommos, pickles mm mm.



Ok vi hörs senare mina solstrålar, ville mest meddela att jag e framme!



Kram C

2 kommentarer:

  1. Skönt att du är framme välbehållen! Saknar dig redan! Vet du, en kollega kom fram till mig i går o sa att han hade gått i genom tåget den morgonen du åkte med mig till flygplatsen, och att han hade reagerat på en tjejs ögon eftersom han tyckte att tjejen o jag hade precis samma blick. Så berättade han att det sjuka var att tjejen (som var du) satt mittemoot mig! Så berättade jag att det var du och att vi var vänner så sa han " Ni har varit vänner jättelänge va´? Ni har exakt samma blick" Galet va? Du är en av mina 10 gumman....i know it.

    SvaraRadera
  2. Hej Catharina, Vad skönt att resan hem gick bra och att det var lungt väder. Ha en riktigt mysig helg med Joakim. Nästa vecka väntar nya äventyr. Spännande!!
    Kramar från Karin

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!