tisdag 18 augusti 2009

Kaffe på stan.

Söta Monika mitt på gågatan mitt i Malmöfestivalen!


Här sitter jag nu, med en kopp citronte och mask i ansiktet. Sköönt. Har precis skjussat mamma till stan. Hon ska minsann ut och dansa på amiralen! Hon är ju ute mer än vad jag är ju;-) Tufft dock tycker jag när man är 67 år gammal. Så det innebär ju att jag har FF hahaha!


Har haft en mysig dag på stan. Cyklade upp och träffade Monkan utanför gamla "Schlagerbaren" kul man haft där! Nu är det nerlagt. På andra sidan ligger en restaurang, lemongrass. En väldigt trevlig thai "classy" restaurang där fröken Steen har provjobbat en kväll. Ja det gick ju sådär kan jag säga. Jag kände dock han som rekommenderade mig så de var faktiskt villiga att anställa mig.... Efter att ha spillt kaffe på några gäster, inte kunnat öppna en vinflaska och att ENDAST kunna ta 2 tallrikar i taket. Hmmm. Dock fick jag med mig en vinöppnare så jag kunde öva på att öppna en vinflaska. De frågade mig lite varsamt när kvällen var slut... Hur tyckte du att det gick.. Ja vad ska jag säga.. Jag sa.. ja sådär.. Hmm dock var de snälla och erbjöd mig jobb. Jag var den som faktiskt avböjde. Ville dock lämna tillbaka vinöppnaren haha men där var det någon som stoppade mig! Någon lön ska man väl ha för en kvälls provjobb! Det var jobbigt, servitris, Nä tack:-)


Iaf så fikade vi på Gamla väster. För er som inte känner till Malmö så ligger det mitt i stan med en massa små gamla gathus, jättemysigt! Små kvarterskrogar lite överallt och så. Vi promenerade en bit på malmöfestivalen men vek av vid Zara. Det kändes roligare! Sen lite gallerian och lite Åhlens. Har iaf varit där inne nu så det så!


Fick ett glädjande sms från en vän att de sökte akut personal på det stället som hon jobbar fast i Köpenhamn. Jag har faktiskt ringt dit innan för skulle MYCKET gärna vilja arbeta för dem. Det är en produkt som är så himla bra och jag har själv använt den och givetvis fått en massa gratisbehandligar från min vän. Bra man har det när man jobbar i denna branschen med halva pris på produkter och gratis behandlingar;-) Om man nu är intresserad av sånt vill säga... Fast det är väl nästan varenda kvinna iaf:-)


Hon skulle rekommendera mig och jag har sänt cv! Känns mycket bra:-) Tack min kära vän!!


Jag vill snart se min favorit film- Meet joe black.. men det går inte.. Varför? Jo för att min kära mamma har 3 an men den har försvunnit... Hur det nu kan hända.. Hon vågar inte heller låta mig gå loss på den och leta fram den för kanske försvinner då allt och det vågar vi ju inte låta hända. Vi vet ju vad som hände med datorn. Nu vågar jag inte stänga av den längre för att rädd att det inte ska gå igång... Den är alltså på 24/7!


Ha en fin tisdagskväll mina solstrålar:-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!