lördag 15 augusti 2009

Regn!

Här lagas det risotto för fullt!
Några ingredienser...


Lösgodis och läsning!
Detta ägnade jag dagen åt igår...Bara mys och slappa. Gick en lång promenad ner till småbåtshamnen. Där hade förresten jag o J vår andra dejt... för snart 3 år sen! ojojoj, vad tiden går och så mycket som har hänt sen den dagen...


Gick till Limhamns centrums bokhandel och köpte 2 böcker. Har jag nämnt att jag älskar läsning:-) Det blev en av Denise Rudberg, Åse. Mycket bra! Har snart läst ut den. Hennes böcker är underbart bra och mycket lättlästa. Den andra, så dumt, en självbiografi av Mia Törnblom. Har läst hennes "självkänsla nu" tycker den är bra så vi får se hur denna är.

Jag lagade min goda risotto med rödvin, ett tips från min "italienska" kusin. Hon kan ju sånt ju! Det blir lite roligare färg när det är rödvin i. Hade bett mamma att handla parmesan ost. Det är ju en mycket viktig ingrediens men hon sa att det fanns... I slutet när jag skulle hälla i osten så.. hmm.. jaa osten var liksom grön så fick skippa det. Synd för det är en viktig ingrediens, kanske den viktigaste haha jaja vi orkade inte handla mer så det fick bli så och den var ganska så god ändå!

Såg en film "The island" very good. Ja mer hände nog inte. Lyssnade på sommarpratare på webben, kul! Har fått lite dille på det nu. Jag tänker att det är bra sen om/när jag är i Dubai och vi har vår lägenhet att kunna ha på lite svensk radio, det är mys!

Jag visualiserar nu min tillvaro som den kommer vara om en månad. Det är ju så man ska göra från the secret, ni vet. Vi får se hur det går. De säger ju att det ska funka. Så när jag lagar mat så tänker jag att snart gör jag det i MITT kök i vår underbart fina lägenhet med havsutsikt, sen äter vi det på balkongen:-)

Dagen idag, det regnar.... Det började med att datorn började strula igen så som den gjorde förra gången. Nu lyckade jag få igång den vet inte hur men blev glad för det! Ringde supporten och de är inte så glada för att hjälpa för att de säger att den supporten jag ska ringa har stängt för helgen... De på den supporten jag ringde kan ej hjälpa, fattar ingenting! Vad är det för skillnad liksom???

Har nu duschat och ska snart sätta mig i bilen och köra ner till Västra hamnen och espresso house för en kaffe med min vän Monika. Skoj att träffa henne. Jag ställde ju in vår dejt igår för att jag var helt slut men idag är jag utvilad och det känns skönt. Behövde verkligen en dag för att göra typ ingenting!

Ha en lovely lördag alla i regnet...Eller i hettan var ni än är!
Hej svejs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!