tisdag 11 augusti 2009

Kräftskiva!

Dags för kräftskiva!

Hos Jess och Tobbe på deras gård.


Jag, Jess o hennes kusin.


De var jättegoda!



Sibbarp



Här ser ni bron i bakgrunden!


Ja jag är tillbaka!

Datorn har inte fungerat på hela helgen så därav så fattigt med inlägg.


Idag har jag dock varit installatör och installerat om hela windows, med hjälp av supporten... Min bror och brorson har hjälpt till med en massa andra istalleringar såsom skype mm så ett stort tack till dem. Vi har precis hämtat datorn, bra:-)


Så det har varit några händelserika dagar och här kommer lite uppdatering.


I lördags på dagen så var vi nere på Sibbarp, Limhams strand. Det var invasion av nyckelpigor... Har aldrig sett så många i hela mitt liv!! De var överallt... Det blev ett första dopp för mig i Sverige och förhoppingsvis inte det sista! Vattnet svalkade skönt och jag simmade mellan två bryggor fram och tillbaka. Kanske var det en 22 grader eller något. I början så var det kaaalllt men sen bara skönt. Kanske för att kroppen liksom domnade av lite haha! Efter några timmar gav vi upp, det var lite jobbigt med alla nyckelpigorna. Hem och duschade, en liten martini på balkongen sen var det dags för kräftskiva hos Jess och Tobbe! Det var uppdukat långbord på deras gård och de hade gjort så himla mysigt. Supertrevligt. Tack för en kanonkväll mina vänner!!


Dagen efter mådde man ju som man förtjänade! Det blev ju en hel del rödvin kan man kanske säga...! Och det vet ju alla hur man mår när ma druckit dagen efter. Inte mycket gjort igår inte. Lite tv tittade och god middag som mamma hade lagat till.


Idag har varit mer händelserik! Vaknade ganska tidigt och var ju data proffs ett tag. Tog lite tid måste jag säga... Sen en smoothie på balkongen. Iväg för att träffa pappa och sen körde jag ut på landet till min härliga vän Cattie och hennes familj. Det bjöds på tacos till lunch, smågodis, dessert, kaffe! Hennes mamma kom in med en urgod ostkaka! Det blev en promenad i solen ute på landsbygden, så himla mysigt. Filippa var söt och glad som vanligt! Det är alltid mys att träffa dem.


Till middag åt vi lax, potatis och romsås. Det är så gott med hemlagad mat så det är inte klokt! Är ju inte direkt van vid det... Lite tv tittade, balkong mys och en sväng hem till brorsa för att hämta datorn och nu är det snart dags för sängen.. Tiden går fort när man har roligt så är det bara!


Hör nu här regnet smattrar utanför fönstret. Det har verkligen varit sånt kanonväder sen jag kom hem och jag hoppas att det håller i sig! Vi får se, det kan regna av sig under natten. Det är bara mys när man hör det smattra när man ska sova!


Sov sött mina vänner!

Puss o kram








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!