fredag 21 augusti 2009

Dag 6 på dieten....

Detta är vad jag ägnar denna dagen åt. Denna boken skriven av Benny Rosenvist. Jag har varit hos honom på reading 2 ggr och seans 1 gång och det råder inga som helst tvivel.

Det är vad jag hittar på denna lite gråmuliga augusti dag.

Ännu en liten besvikelse fick jag idag av ett samtal gällande jobbet på kliniken jag berättade om i Köpenhamn.

Var hos läkaren idag med, men det var bara provtagning så svar kommer om ca en månad. Det blir säkert bra men det var ju en utav anledningarna till att jag åkte hem.

Dieten... Ja jag är faktiskt väldigt hungrig idag och ganska trött på den om jag ska vara helt ärlig men ingen är väl förvånad! Hade varit mycket gott med en påse smågodis och en god middag ikväll. På menyn står det dock bara 2 ägg och morätter, blä.... Har börjat kolla upp lite recept och så på nätet angående olika dieter. Den jag tycker verkar vara mycket bra och långsiktig är LCHF som står för low carbs, high fat. Mycket smarriga recept måste jag säga. Tror dock att jag kommer göra min lilla egna diet där jag lagar vanlig mat och helt enkelt bara utesluter de dära dumma kolhydraterna:-) Tex vill man äta spaghetti och köttfärssås så tar man istället för spaghettin stekt vitkål! Ser ju faktiskt nästan likadant ut också som spaghetti! Usch hungrig hungrig nu märker jag:-)

Jag har "FF" idag och fram till måndag. Mamma är hos sin vän så det är faktiskt ganska skönt att rå sig själv några dagar!

Önskar er alla läsare en riktigt mysig fredag och en härlig start på helgen!

Kram C


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!