torsdag 1 juli 2010

Bildspel...

Var ett tag sen jag lade upp bilder men nu kommer jag bombardera er med bilder så håll till godo. Det är från gårdagen, älsklingens 32 års dag.

Vi körde från Dubai vid kvart över sex, trodde det skulle ta längre tid än det tog. Tog endast 45 minuter, inte så farligt. Bara man kommer 20 min från stan så befinner man sig mitt ute i öknen. Jag älskar det, öknen. Det är så exotiskt och fridfullt. Joa körde dit såklart med sina nya fina solglasögon som han fick av mig i present!

Vi lyckades se solnedgången. Solen går ner mycket tidigare här än i Sverige, men det fattade ni kanske.. Typ vid 19 börjar det mörkna.

Här är entreen till restaurangen som heter Al Hadheera. Mycket fint gjort.

Frukt och sallads högar här mitt i öknen, vet inte riktigt varför men jag antar att det var lite dekoration bara...

Här på denna tavlan kan ni se vad som vår kväll innehöll.. Kamelshow, falkshow och annat. Den där falkshowen såg vi inte så mycket av. Det verkade vara endast en liten falk som satt på en pinne, vi var väldigt frågande där..?


Utsikten på restaurangen. Det är en massa bord, kuddar och annat under bar himmel. Det som överraskade mig var att det var mycket svalare där ute. När vi körde hem så visade temp endast på 30 grader, underbart! Blåser lite också för det är ju helt platt.


Och igen...Entreen. Här blev man hämtad av sin servitör som var vitklädd med turban. Han visade runt oss bland alla matstationer och sen till vårt bord. Det var mycket bra service där.

I början fick vi in våra drycker först. J fick såklart öl, det var ju hans födelsedag. Jag tog sparkling vatten och läsk, skulle ju köra. Gick lika bra det: ) Sen istället för att behöva gå bort och plocka på sig en massa förätter (mezze) så kom de till bordet med allt. Skönt. Och gott nybakat bröd. Det var hommos, tabboleh, labneh och en massa andra arabiska mumsigheter..


Efter maten var det show. Vi kan väl säga att vi tyckte det var lite B... Och lite turistigt.. Vi var inte så många som var där och åt, pga sommaren förmodar jag och att det är för varmt.. Då skulle de tvunget ut och dansa runt bland publiken och fota... Jag, vi HATAR det. Springer gärna in på toaletten under sånt här för att slippa. Och jag hatar att de ska ta foto och tro att de ska tjäna mer pengar på det. Vi köpte inget av våra typ 20 foto som de tagit...

Som sagt det var inte så många där... Varför, jo pga sommaren och även om jag tycker det är svalare ute i öknen så tror jag inte J höll med. Han svettades som en liten gris den stackaren. Jag hittade kalla handdukar och lade på honom. Det tyckte han var skönt och ville fortsätta med det hela kvällen men jag tyckte att det fick vara någon måtta med att sitta med en kall handduk på huvudet, såg lite konstigt ut...


Sen var det mer show, karavan. Någon typ av heritage show som var.. Ja jag vet inte vad jag ska säga. Ett skämt kanske? Det bästa var att de släckte ner ljusen och vi fick titta på den klara stjärnhimmeln..


Magdansaren! Det här var kanske det roligaste på hela kvällen... Som nämnt innan så hatar vi sånt här då vi måste vara med och dansa.. Sprang iväg än en gång.. Då kommer de fram till Joakim och berättar för honom att det nog blir en tårt ceremoni! Jag hade beställt detta men vi satt ju knappt vid vårt bord, rädda för att bli uppdragna.. Vi fick snällt gå och sätta oss och vänta. J var skräckslagen och visste att NU när de kommer med tårtan och sjunger så kommer magdansaren med och ska dra upp honom och fota. Hahaha ja han hade helt rätt: )


Mätt mätt mätt, så sjukt mycket mat, sötsaker, frukt, dricka så bara man såg det så blev man mätt. Ja men ni ser ju bara på bordet och så en tårta på det!

Där fanns en liten heritage by som de byggt upp med. Som ett litet museum kan man säga. Så här kunde det se ut för en massa år sen...

Och slutligen en bild på lite olika matstationer. Här ser ni en grillad kyckling och lite annat smått o gott.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!