söndag 4 juli 2010

Helgen...

Är slut... Och vi har fått en massa gjort!

Vid 16 tiden var vi på plats i nya lägenheten och vi började packa upp... Men efter en halvtimme så lockade poolen väldigt mycket och vi var nyfikna på om den var neryld, yes! Det var den!

Låg och njöt där ett tag sen gick Joa iväg till hotellet och jag stannade hemma och pysslade och fixade. Gjorde mig i ordning för att möta honom på hotellet då fotbollen var slut. Gick på stigar i grönska i det fina området och kollade in alla vackra villor! Väl framme så var det en bankettsal folk satt o kollade fotboll i, vilken stämning! Så de sista 10 minutrarna sen gick vi till den italienska restaurnagen som för övrigt är en av de bästa här i Dubai på pizzor. Jag valde canelloni och givetvis tog mannen pizzan. Förvånande... Sen en mexikan coffe i den trevliga baren sen promenix hem. Vi sov på golvet på vår madrass och det var hur mysigt som helst!

På morgonen åkte vi iväg och köpte nybakade croissanter som vi avnjöt på balkongen till fågelkvitter, palmer och en pool som låg spegelblank. Vi satt och pratade om att HÄR kan vi stanna för alltid, vill aldrig flytta från det här området. Kanske iaf uppgradera sig till en av miljonvillor då såklart någon gång haha! Fortsatte packa upp kläder, sen kom de och levereade och installerade tvättmaskin, kyl och tv.

Joa körde mig hem till min väninna Beata som har flyttat till ett jättemysigt område. Där bjöds det på brunch med goda hemmalagade pannkakor, mackor och kaffe! Hade en mycket trevlig eftermiddag för att sen bli hämtad av min chauffor... Jag vet, måste skaffa bil, mycket snart!!! Mer upp packning, simmning i poolen, läsning på balkan, långdusch när herrn var iväg på fotboll. Han köpte med sig Mc Donalds mat sen var vi helt slut och somnade tidigt.

Vaknade utvilad idag och ska träffa Carro på Ikea i eftermiddag efter jobbet. Lovely, ska få mina köttbullar och shoppa en massa!! Ser fram emot. Idag kommer också lite möbler till oss. Soffa, sänggavel och matta. Yippee!!

Tack för alla era kommenter, skoj att läsa. Det där jag skulle berätta... Väntar lite till. Några dagar bara: ) Ha en underbar söndag vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!