torsdag 15 juli 2010

Börjar med...

Lite bilder på vår balkong utsikt.










Detta mina vänner är vår lilla oas här i Dubai!


Äntligen har vi fått internet!!!

Det var inte det lättaste dock... För 2 veckor sen så anmälde vi att vi ville ha det. Igår ringde jag kundservice. Kom äntligen fram, vi har gjort många tappra försök tidigare men till ingen lycka. Upptaget typ alltid eller så ger man upp efter en halvtimme i kö. Nu satt jag och väntade ut dem tills de svarade. Då fick jag beskedet att det var tekniska problem och ja kanske om 3 till 4 v tidigast! Helt sjukt. Joa fick nog idag och åkte till huvudkontoret där de sa samma sak.. Han gav sig inte förrän han fick prata med chefen, det var en britt tack o lov. En timme senare så var det uppkopplat. Ni fattar kanske att man kan bli galen i detta landet för deras kassa kundservice.


Fast en annan sak som hände häromveckan som jag tycker var ganska bra kundservice det var det att 2 killar som fixa och göra rent våra ac filter kom hit. Helt plötsligt gick en av dem ut i vårt kök och ställde sig och diskade??? Det kan man ju inte klaga på: )


Det är torsdag, vilket innebär helg och inte bara helg. Sista dan på kontoret eller ja jag ska komma in en dag till om 2 veckor och lämna över till en kollega men då är nästan ingen av mina kollegor där så idag officiella sista dagen. Har ju med datorn så kommer jobba hemma dock. Bjöd på socker munkar och blev bjuden på lunch. Visst känns det lite sorgligt, har ju haft det väldigt bra där men samtidigt så måste man våga här i livet annars vinner man inget och nu väntar en ny spännande utmaning på mig på nästa ställe där jag dessutom kommer få en bra titel : ) Viktigt här med titlar...I andra länder med vet jag fast inte i Sverige.


Vi har varit på Barracuda och fyllt vårt vinställ lite. Lagat oxfile och nu väntar fredagsgodis och internet tv. Den vanliga tvn har inte kommit än.






2 kommentarer:

  1. Äntligen gumman!! Ser fantastiskt ut!! Åh vad jag är avundsjuk när jag tittar ut på min egen utsikt hahaha! Puss Jess

    SvaraRadera
  2. Tack darling!!

    Men jag tycker ni har en sjukt mysig uteplats ni med: ) Puss puss

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!