måndag 26 juli 2010

Biiiiiiil!

Äntligen då har jag skaffat mig en bil. Det känns sjukt bra och vilken frihet! Det är en söt liten silver yaris 2008 som går som en liten pil. Min snälle pojkvän hämtade upp mig och vi hämtade den borta vid mall of emirates. Väl där så passade vi på att besöka vårt gamla hem. Hotellet Ramada som nu har ändrat namt till Armada!!!? Detta pga den riktiga ramada kedjan har öppnat ett hotell precis intill och då passar det ju inte sig så bra med namnet på detta fejkhotell hehe.

Vi tog deras buffe lunch som är ett riktigt kap måste jag säga. 25 Dhs bara och det var gott med grillade räkor och annat!

Det var en konstig känsla att komma dit... Svårt att förklara, många känslor. Då när jag satt där för precis ett år sen så var allt så annorlunda och nu är det så mycket bättre och jag är så lycklig och tacksam för det. Idag har jag en fin lägenhet i ett underbart område, ett jobb som jag har önskat mig, och nu även en bil! Livet känns lättare nu än då, mycket. Men man ska inte glömma bort hur jobbigt man haft det och verkligen UPPSKATTA det man har nu. Inte fokusera på sånt man inte har utan på det man har. Leva i nuet. Ibland är jag sämst på det men ska verkligen bättra mig på det området.

Nu ska jag ner till poolen med en kall cola light och en bra bok, sen ta mig en liten biltur ner till beachen för ett kvällsdopp. Vem kan klaga på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!