lördag 17 juli 2010

Poolhäng, gardiner och rose

Det blev inget mall igår. Vi tar en sak i taget och stressar inte. Ikea var destinationen och där inhandlades vita luftiga gardiner och annat smått och gott. Hemma igen så lade vi oss vid poolen och läste och badade såklart. Thank god att denna poolen är tempererad. Det är underbart att kunna svalka sig. Nu ligger temperaturen på 47 grader, man kan inte fatta det. Vinden bränner nästan så mitt på dagen är uteslutet att vara ute. Men efter 15 är det ok. I skuggan alltså. Så tack för att det finns ac och temperade pooler. Ni har varmt hemma, mer än det brukar vara och ni har inte ac så därför förstår jag att det blir varmt i husen. Som här på vintern när det regnar. Katastrof. Men nu är det många månader kvar till regnet!!

Poolområdet.
Vårt hus, balkongen precis ovanför taket är vår

Här ligger jag och flyter på de runda röda ni vet, livringar eller vad det heter...Glas fönsterna till snett till höger är gymmet. Ligger i den lilla byggnaden till också har toaletter och sånt.

Rosa och gula små mysiga hus. Tycker det är väldigt medelhavsaktigt.
Nu är planerna att städa, fortsätta med att lägga upp gardiner som jag började med igår. Jag hatar allt som har med gardiner att göra, är så kass på det. När jag bodde i Sverige så hjälpte snälla mammsen till med sånt. Nu är hon inte här och det finns inget annat val än att bara göra det. Strök, strök, fållade och drack rose i pauserna. De blev bättre och bättre. Har 2 par kvar idag, puh.... De ligger där nu på strykbrädan och det är bara att sätta igång!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!