onsdag 21 juli 2010

Gröna fingrar??

Igår var vi som sagt iväg och skulle fixa blommor till vår balka. Vi åkte till ett ställe som heter Garden Center. Där fanns allt!! Inomhus och utomhus avdelning, pool, fontäner, trädgårdsmöbler, akvarium?, cafee? Ja de hade verkligen allt! Men caffe och fiskavdelning på ett trädgårdscenter hmmm.. Vi åkte dit mitt på dan så det var sjukt svettigt att gå på utomhusavd så vi fick gå en stund där sen kyla av oss inne i acn.. Där kom en man och hjälpte oss. Tog en vagn, hämtade krukor, fixade allt. Skönt men ibland kan jag känna att det blir för slött... Så när de frågade om vi ville att de skulle plantera allt till oss så sa ja nej.. Jag menar något kan man väl göra själv! Dessutom tycker jag sånt är skoj: )



I utomhus avdelningen.

På vägen hem så åkte vi förbi mall of emirates som låg nära för att ta världens goaste youghurt glass på Pinkberry! Gissa vilken som är min... Sååå gott, nyttigt och fräscht! Önskar det fanns en närmre oss: )



När vi kom hem så insåg jag att det var hål i botten på krukorna och varför är det det?? Ringde dit och då skulle man tydligen lägga stenar på botten.. Jaha ingen som upplyst oss om det. Men jag planterade de iaf och höll på ute på balkan i ca 3 timmar. Jord överallt.. Ångrade lite att man inte accepterat hjälpen. Dock kände jag mig duktig efteråt och se så fint det blev. Redan har det börjat komma rosa blommor från den i taket: )



Och så Bouganvillean, min favvo växt som finns överalllt här i Dubai. Meningen är sen att den ska växa upp på väggen som ni kankse förstår! Hur mysigt som helst.








2 kommentarer:

  1. Sååå fint ni får det gumman! Puss på dig!// jess

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!
    Det ser jättefint ut på balkongen.
    Glöm ej att vattna.
    Mamma

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!