torsdag 22 juli 2010

Eftermiddag och kvällen

Svetten lackar nu, nyss kommit hem efter en promenad från La Cucina. Mannen bjöd ut mig på middag och after drink på hotellet. Vi trotsar värmen som sagt och går i denna hettan. Jag kan inte nog säga hur sjukt varmt det är nu. Ingen som varit här mitt i sommaren kan förstå.... Svetten rinner iaf när man kommer in genom dörren. Man springer fram till frysen och tar fram vattenflaskan med massor av is i, från frysen alltså sen klär man av sig alla kläder och sätter sig i acn... Man orkar inte mycket.

Dagen har varit bra, jobbade på ganska länge och glömde tid och rum och tom att äta frulle? Det blev en brunch bestående av omelett och smoothie

Låg vid poolen eller i vattnet i en två timmar, simmade och läste. Kolla in boken. Den är gaaanska tjock. Är på sidan 450 nu och det är spännande, mycket spännande...Kan knappt lägga ifrån mig den så bra den är. Vill oxå vara vampyr!

Sen kom darling hem och vi tog lite sangria på balkan. Mysigt. Det blev god mat på italienska. Lasagne. Jag vet, massa kolhydrater men en dag får man, tar igen det imorgon! Visst har jag blivit lite brun efter allt stekande denna veckan?? 1 timme per dag, ORKAR ju inte mer. Har hört att vissa tycker det är konstigt att man inte är brunare när man bor i Dubai. Problemet är ju att det inte GÅR att sola här! Fööör varmt som sagt, ska inte tjata ut det mer...

Nu är vi hemma och ska sätta in en film. Carlitos way. Nope tv har vi inte fått än. Men vi e glada för internet jag menar tv är kanske ganska överskattat ändå men det är såklart bra att ha ändå.
Ha en trevlig kväll mina vänner så hörs vi nog imorgon!


2 kommentarer:

  1. Hej Catharina
    Vad är det för människor som bor i området? Det ser så fint ut men det syns aldrig några personer på dina foto. Nu kommer jag att låta som din mamma, men se till att lägga upp din gardiner, de faller mycket snyggare då och helhetsintrycket blir mycket snyggare :)Ni har det ju så jättefint.
    Kram från Pia

    SvaraRadera
  2. Hej Pia!

    Anledningen till att det inte är så mycket folk på bilderna är för att det inte är så många som orkar sig ut mitt på dagen nu i hettan antar jag: ) Men det är en blandning av människor såsom expat och locals ( araber). Angående gardinerna, klart jag ska lägga upp den snart: ) Kram kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!