fredag 2 juli 2010

Vi flyttar!

Fick nycklarna igår så var en sväng bort till lägenheten efter jobbet. Love it! Slappade bara igår, trött efter veckan och laddade inför helgens flytt. Indisk mat, tv och läste.

Idag är vi utvilade och är redan igång. Tar en liten paus nu innan sortering av skor. Vi har lagt upp det så att Joa han bär ner allt och kör dit det i omgångar, jag packar ner. Bra lösning tyckte jag! Han tog alla lakan redan och jag undrade frågande om vi verkligen ska spendera natten där utan möbler, tv, internet, kyl osv förhoppningsvis finns el och vatten men kanske inte. Svaret blev JA och därmed basta. Vi sover där inatt. Ok då gör vi det. Vi har ju en säng, det räcker. Märks det att vi är lite trötta på vår lilla studio?

En liten tanke nu bara. Vi har nu bott i ett rum med ingen soffa, endast en säng sen maj förra året. Vi har kämpat med allt vad det innebär nu väldigt länge, väldigt länge!Arbetslöshet, dåligt med pengar... Det har funnits gånger, många gånger då man tänkt nu orkar jag inte mer. Nu ger vi upp. Men det har vi inte gjort. Vi har kämpat på. Nu äntligen börjar allt ljusna. Joakims jobb går bra, vi har möjlighet att flytta dit vi vill, sen en annan sak som också är på gång. Vad lär man sig efter sånt här? Jo att man aldrig ska ge upp, aldrig. Ibland får man kämpa här i livet och inte bara glida fram på en räkmacka. Vi har lärt oss att uppskatta allt mycket mer och inte ta allt för givet.

Nu ska jag packa vidare, see you later!

7 kommentarer:

  1. Hej Catharina
    Lycka till md er nya lägenhet och med allt annat för den delen också. Det kommer säkert att bli hur bra som helst. Lite nyfiken på det där andra som är på gång men det delar du väl med dig av så småningom. Såg mysigt ut därute i öknen. Synd att det är så långt bort, annars skulle jag kommit och hälsat på dig. Dubai är vrkligen facinerande. Stavs det så? Det är så kul med alla bilder du läger ut. Själv har jag gått en runda i "min" park, över 20 grader varmt men det är väl vintergrader för er. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Hej där!
    Skönt att ni fått nycklarna så det skulle bli något strul i sista stund. Lycka till med flytten och sov riktigt gott i nya lägenheten.
    Kramar från Karin

    SvaraRadera
  3. Blir så nyfiken kära faster! Du skulle ju kanske avslöja de i tors;) stooor kram

    SvaraRadera
  4. Hej Pia,

    Tack så mycket Pia! Tycker det är så kul att du kommentarer och att du läser min blogg för den delen. Jag är nyfiken! Hur är det med er, Pernilla, Jimmy? Det är inte så långt hit. 6 timmar på ett flyg bara, inte så långt! Härligt att ni har så fint väder hemma! Njut av sommaren så hörs vi! Kram kram

    SvaraRadera
  5. Hej Karin!

    Allt har gått bra! Nu är det roliga kvar med möbler och inredning som vi ser fram emot! Ser fram emot ett besök snart, visst är ni väl lite sugna? Kanske till vintern?? Många kramar

    SvaraRadera
  6. Anna... Avslöjar det snart, måste vänta lite bara: ) Det är inget speciellt. Inte barn eller något sånt iaf : ) Hoppas allt är bra med dig/er. Hur går det med huset? Kramar!!

    SvaraRadera
  7. Jodå.. huset går väl framåt;) Pappa o micke ska sätta sista fönstret på fre och sen ska vi tapsera och lägga golv... sen är de ganska ok;) lite små pill.. som lister mm mm mm.. och sen heeeela köket.. men de får vänta. vi måste ha lite paus nu;) jasså.. jag trodde nästan att det var en liten bäbis ju;)

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!