torsdag 22 juli 2010

Lila och vitt.

Är fägerna i sovrummet. Nej, har inte lagt upp gardinerna än... Gör det lite senare. Inte världens roligaste jobb som sagt.

Och så lilla lyktan i hörnan som är så mysig!

Det är torsdag och jag tar snart helg. Ska jobba på lite nu på morgonen. Det är bara en vecka kvar tills jag överlämnar... Pirrigt att börja nytt jobb och SKOJ!

Hade nästan en bil igår, en riktigt billig. Vi åkte hela vägen dit. Men när jag såg den så insåg jag att det inte funkar att köra i en leksaksbil här i denna trafiken. Jag vågade inte ens provköra den. Det måste bli en yaris helt enkelt. Även om den är några hundra dyrare. Säkerhet är viktigt på dessa galna vägar!

Vi provade en thai restaurang i vårt område. Såg att ägaren var thai och det är alltid ett bra tecken. Jag har spenderat många månader i Thailand och vet exakt hur min favoriträtt, kyckling med cashewnötter ska smaka. Detta var som att man var tillbaka i Thailand. Perfekt, då vet vi att den är bra. Viktigt att ha en bra thai nära: )

Sen hyrde vi film och köpte choklad. Mörk såklart med mint. Orkade bara se en av de två filmer vi hyrt. Sen blev det Danska hollywoodfruar!

Idag blir det jobb, ska ta fram vår nya fina dammsugare. Det är ju kul att dammsuga med en bra dammsaugare: ) Poolen och så blir det nog lite tapas ikväll och ett glas rött till det. Så ser planen ut. Vi funderar på Muscat till helgen... Vi får se hur det blir!

Ha en bra dag!


3 kommentarer:

  1. Sötnos! Vad msyigt det blev! Saknar dig! Ringer snart det lovar jag (förlåt att der ttagit ett tag)Puss och Kram /Caroline

    SvaraRadera
  2. Gumman!! Tack ska du ha: )) Du var ju med o var smakråd! Saknar dig med, ser fram emot att ses när du kommer tillbaks. Jag ringer dig istället: ) Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Jag måste bara säga det igen...
    Vad snyggt ni har det i nya lägenheten. Blir sugen på lite nya möbler själv.

    Kram Karin

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!