tisdag 20 juli 2010

Gated Community

Gokväll vänner!


Ännu en skön dag har passerat. Nu är klockan halv nio och jag ska snart sätta igång och göra räkröra i avokado till middag. Dagen har spenderats vid poolen, läsning i vattnet, sommarlunch med baby sen var vi och köpte plantor mer om det kommer imorgon. en sväng på mall of emirates, planterat blommor och nu nyss upp kommen från ett kvällsdopp. Det är så lugnt och skönt här i detta området. Låg på en solstol och torkade nu efter doppet och bara njöt av allt. De vajande palmerna, månen, stjärnorna, upplysta poolen. Love it!


Vårt området är något som heter ett gated community. Hur översätter man det till svenska kan tro? Inhägnat område kanske? Iaf så är det när vi kör in till vårt område en vakt som står där i ett litet hus där det är en bom. Runt helt området är det staket och vakter i alla ändar. Det känns iaf tryggt och skönt måste jag säga! Tror det är ganska så amerikanskt om jag inte har helt fel..Här kommer lite bilder på hur det ser ut...




När man kommer in genom vår gate som heter west gate.

En liten fin fontän...


Här ser ni "lilla huset" som vakterna sitter i och bommen vi kör igenom.


Nu ska vi äta!!

Puss på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!