måndag 19 juli 2010

Lunch.

Lata dagar, underbart! Älskling pussar hejdå på morronen och jag vaknar upp. Ligger och drar mig lite och tittar ut på den blåa himlen. Går upp och lagar ägg. Kollar jobbmail och annat. Lägger i en maskin tvätt. Går ner vid poolen. Ligger i vattnet och läser boken och bara njuter. Nu ätit lunch. LCHF givetvis. Som ni ser så dricker jag cola light. Där är inga kolhydrater och inget socker, men kanske kan man inte dricka det? Inte säker men jag gör det ändå, för kan inte vara utan och inte heller ett eller två glas rosevin. Det får vara så.


Kanske är denna dieten världens bästa. Man kan äta allt utom kolhydrater, socker. Igår åt vi scampi thai med gräddsås och till efterrätt vispad grädde och jordgubbar. Men man måste akta sig för bären, inte för mycket. Kyckling, oxfile, hummer, fisk, skaldjur och massa creme fraice, ostar och grädde. Livsnjutarens diet.
Nu är det snart dax för poolen igen. Jag simmar varje dag runt runt. Igår tog jag mig dessutom ut på en promenad mitt på dan för att gå till affären, det rekommenderas inte. Det tog en kvart fram och tillbaks och jag dröp av svett. Inte så hälsosamt, men nog bra förbränning kan jag tro. Nu börjar snart jakten på en hyrbil, en billig en. Det är inte lätt här verkar det som. De flesta jag ringer säger att deras bilar är uthyrna redan och att de ska höra av sig, fast det gör de aldrig tyvärr. 28 Juli ska jag ha en bil så är det så jagandet fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!